A biztonság hirdetett végeredményt, de ez nagyjából a valós erőviszonyokat tükrözi

A World Rallycross világbajnokság szervezőbizottsága a COVID-19 egészségügyi veszélyei miatt lemondta a bajnokság december 12-13-ra tervezett utolsó két, a németországi a Nürburgringre tervezett futamát.

Így a legutóbbi állás szerint Johan Kristofferssont, a bajnoki pontok vezetőjét hirdették ki a 2020-as rallycross világbajnokának, aki ezzel immár harmadszor söpörte be a címet. A KYB Team JC (Mattias Ekström és Robin Larsson) pedig a csapatok számára kiírt vb-t.

“Mindannyian nagyon vártuk ezt a premiert versenypályánkon” – nyilatkozta Mirco Markfort, a Nürburgring ügyvezető igazgatója“Az FIA rallycross-világbajnokság szórakoztató és akciódús formátum, amely tovább gazdagítja portfóliónkat. Mindazonáltal ez a döntés elengedhetetlen minden érintett és egészségük érdekében. Noha a Nürburgring a hónapok során sikeresen bebizonyította, hogy a fertőzések elleni védelemmel a nézők számára nyitott eseményenik is jól működtek, de a fertőzések számának mostani meredek emelkedése miatt már más a helyzet, ám nagyon várjuk a World RX-et a Nürburgring 2021-ben.“- tette még hozzá Markfort.  „Gratulálunk Johannak és a KYB Team JC-nek megérdemelt címeikért” – ezt már Paul Bellamy, az IMG motorsport-eseményeinek vezető alelnöke jelentette ki. „Csalódottak vagyunk, hogy nem tudtuk megtartani utolsó rendezvényünket Németországban, de nagyon büszkék vagyunk arra a szezonra, amelyet produkálni tudtunk ezekben a soha nem látott időkben, és a legmélyebb hála minden rendezvényszervezőnknek, partnerünknek és rajongónknak akiknek köszönjük türelmüket.”   

Az idei világbajnokság 8 futamból állt és 27 Supercar pilóta indult összesen, többen csak alkalomszerűen. Két hazánkfia, Szabó Krisztián (Hyundai i20) négy versenyen indult, 41 pontot gyűjtött és 11. lett, kár hogy több futamra nem volt lehetősége. Kárai Tamás menetközben az ERX-ből lépett föl a Supercarok közé. Önmaga szponzoraként és csapatának saját fejlesztésű Audijával, volt autókrossz Európa bajnokként szinte egyedüli támogatás nélküli csodabogár volt ebben a válogatott társaságban. Derültséget kiváltó néhány alapszavas futamok utáni „angol villáminterjúval” elérte, hogy a szpíker még magyar választ is fölajánlott neki, melyben a hazaiakat és szurkolóit üdvözölte. Bravúrok mellett rajtlefulladások és pechek is hátráltatták, így 15 pontja és 15. helyezése tiszteletet és együttérzést válthat ki. (e sorok írója a kvalifikációk, elődöntők, finálék időeredményeit és az autók közötti különbségeket ismerve kíváncsi lenne, hogy ha átülne egy e közvetlen élbolyhoz tartozó csúcsautóba, mire lenne képes?) A kétfős csapatoknál hat duó vetélkedett, a győztest fentebb olvashatták, másodikok a Hansen fivérek (Peugeot), harmadikok Grönholm és Timerzyanov (Hyundai i20) lettek.

A végeredmény

1. Johan KRISTOFFERSSON (VW Polo) 219
2. Mattias EKSTRÖM (Audi S1) 192
3. Timmy HANSEN (Peugeot 208) 163
4. Niclas GRÖNHOLM (Hyundai i20) 147
5. Kevin HANSEN (Peugeot 208) 135
6. Robin LARSSON (Audi S1) 122
7. Andreas BAKKERUD (Renault Megane) 121
8. Timo SCHEIDER (Seat Ibiza) 92
9. Anton MARKLUND (Renault Megane) 90
10. Timur TIMERZYANOV (Hyunday i20) 81

Márton István

fotók: FIA World Rallycross Media Office