A milliárdos Taxis az ERC-ben nyomulna egyre feljebb

Ezekben a sporteseményeket gyakorlatilag száműző vészes időkben olyan írásokra is sor kerülhet, mely csak két parányi magyar vonatkozással rendelkezik, de a semminél még is csak több a hírekre vágyó főleg autósportimádók berkeiben. Íme, az első magyar apropó.

Albert Maria Lamoral Miguel Johannes Gabriel Thurn und Taxis herceg nem túl sokaknak tűnik ismerősnek hazánkban, bár nagybátyja Willhelm Alexander herceg révén kétség kívül Magyarország leghíresebb revű sztárja és táncosnője Medveczky Ilona volt hivatalos, de valóban csak látszatférje révén jó párunkban feldereng valami. Hogy azért mindenki képben legyen, e fenti ellentmondásosnak tűnő mondat értelméről nem árt egy kis magyarázat. Az attraktív és minden férfi figyelmét és vágyát felkeltő Ilona 100 ezer dollárt fizetett a milliárdos német Taxis család kicsapongó élete és homoszekszualitása miatt (majdnem) kitagadott, de legalább is „igen rövid” anyagi pórázon tartott fekete bárányának, Alexandernek, hogy papíron a felesége lehessen. Ez Alexnek némi külön zsebpénzt, Medveczkynek pedig lehetőséget adott elhagyni a szocialistának nevezett hazáját karrierjének nyugati és amerikai kiteljesedéséhez.

Nos ennyi magyarázat és bulvár után térjünk vissza arra a Taxis sarjra Albertre, aki a család 12. hercege, és 8 évesként a világ legfiatalabb milliárdosai közé tartozott. Bár vagyonuk mára némileg megcsappant és a hagyatékot az édesanyja kezeli, Albert az a ritka fazon, aki a tehetsége és a kemény munka révén az autósportok két műfajában is helyt áll. Nem túl sokan vannak olyanok, akik az örökölt gazdagságuk és biztos hátterük miatt csak kényelmesen akarnak élni, de Albert nem ezek közé tartozik, mert hajlandó átlépni azon a határokon, amit a közvélemény elvárhatna tőle.

Von albert Taxis a német ADAC GT3 Masters-ban kezdte versenyzői pályafutását, már rögtön az első évben dobogós helyre állhatott és rá 2 évre bajnok is lett ott. Ez idő alatt háromszor rali autóba is beült és versenyzett a Lausitz ralin. Ám a GT3-ban a költségek robbanásszerűen nőttek, így az ott eltöltött 10 év után 2017-ben végleg átlovagolt az ERC-hez, a FIA rali Európa-bajnokságára, és azóta a Skoda Fabia R5-tel rendszeresen ott gyűjtögeti a ralis tapasztalatokat és ERC pontokat valamint folyamatosan lépdel előre a rangsorban.

A rali mindig az álmom volt. Mindenki azt mondta nekem, hogy túlságosan veszélyes, túl nehéz és túl sok munka kell hozzá, de a varázslata ennél sokkal nagyobb.”- jegyezte meg egy interjújában, ahol azt is hangsúlyozta, hogy pontos és működőképes rendszerre van szüksége ahhoz, hogy versenyben legyen a tapasztalt ellenfelekkel, így sok időt fordítanak minden előkészületre. „Noha nem vagyok könnyen ijedős, biztos vagyok benne, hogy nem vagyok olyan őrült, mint más srácok, megpróbálok a kockázat biztonságos oldalán állni” – vallotta be a 36 éves milliomos pilóta. Von Albert Thurn und Taxis 21 ERC versenyen indult eddig 2017 óta, legjobb eredményét a Ciprus Rally-n érte el, ahol összetett 4. lett. És akkor a második magyar vonatkozása ennek az írásnak, hogy az osztrák nagy Skoda–tudor Raimund Baumschlager BRR csapatában versenyzőtársa volt a többszörös hazai bajnokunk Herczig Norbert is. Albert idén szintén ugyanebben a csapatban maradt, és ha a vírusjárvány engedi, a tervek szerint hat versenyen indulna. Csak remélni tudjuk, hogy mindezek valósággá váljanak.

Az ERC Press alapinformációjai alapján írta: Márton István

Képek: ERC Press