Egy éves átkot tört meg végre a BMW a DTM-ben

A délelőttiégi áldás miatt természetesen esőgumikon rajtolt el szombaton a teljes mezőny a pontversenyben vezető és ebben a szezonban a Német Túraautó Bajnokságban már három győzelemmel álló Nico Müller (Audi) a DTM lausitzringi második versenyhétvégén.

Márkatársa Rast hiába indult mellőle, most elszúrta a rajtot és három helyet is visszaesett, de megkezdte a felzárkózást, ám az előző hétvégén megszokott itteni módon most is megjárta a pálya körüli „terepet”. Hamar magára talált az élbolyban, és a mezőny minden autójához hasonlóan a száradó aszfalt miatt időben cserélt kerekeket, nem úgy, mint az élen „elalvó” Müller (és szervízcsapata), aki végül is ennek a hibának, azaz a hideg gumiknak „köszönhetően” került nehéz helyzetbe.

(fotó: DTM Média)

Szívós munkával és optimális gumihőmérsékletre visszatérve több előzéssel a végére egészen a második helyig jutott előre és végül ott is végzett Rast mögött, aki ezzel ugyancsak három elsőségnél tarthatna, ha Spaban szabálytalansága miatt utólag nem fosztották volna meg az elsőségétől. Nagy bravúrt hajtott végre a 14. helyről rajtoló volt Forma 1-es pilóta Timo Glock, aki BMW-jével épp hogy lemaradt a dobogóról.

Az élboly eredménye

1. René Rast (Audi RS 5 DTM) 57,50,862 perc
2. Nico Müller (Audi RS 5 DTM) + 1.969 mp
3. Robin Frijns (Audi RS 5 DTM) + 4.922 mp
4. Timo Glock (BMW M4 DTM) + 7.590 mp
5. Marco Wittmann (BMW M4 DTM) + 13,282 mp
6. Mike Rockenfeller (Audi RS 5 DTM), + 19,371 mp.

Leggyorsabb versenykör: Nico Müller 1:38.418 perc.

Vasárnap száraz időben az idei 6. DTM versenyen idén már negyedszer indult az élről Robin Frijns (Audi) akit Müller és Rast követett, de az 5. helyen már feltűnt egy későbbi főszereplő is Glock személyében. Rast hamarosan az élre állt, de Frijns visszavette tőle a vezetést, és a kötelező kerékcserékig meglehetősen fluktuált a mezőny, később pedig ez csak fokozódott. Fogytak szépen az előzéseket elősegítő, de korlátozott számban használható DRS és „push to pass”l ehetőségek és egyszer csak a „semmiből” ott termett Glock (BMW) és márkatársa Auer, akik ebben a sorrendben – nem kis meglepetésre – az élre is álltak.

(Auer, fotó: DTM Média)

Úgy tűnt, hogy ez lesz a befutó sorrendje is, de az utolsó előtti körben az osztrák megelőzte a rutinos ex F-1-es pilótát és élete ötödik DTM győzelmét aratta. Glock a verseny után egyáltalán nem volt csalódott a majdnem győzelem miatt, inkább örült a BMW erős visszatérésének, melyre egy évet kellett várni Az utánuk érkező Audis armada, Frijns, Green, Müller és Rast sorrendben keresztezték a célvonalat. Bár teljesen száraz pályán folyt a verseny, a pit stop stratégia ismét meghatározó szerepet játszott, mert senki sem tudta pontosan, hogy az egyforma Hankook gumik hány kört bírnak ki ideálisan az új körülmények között. A tizedik körben Glock volt az első, aki kiment a kötelező cserére, míg Frijns, Rast és Müller a 18. körig maradtak a pályán.

Ma együtt nyertünk versenyt a BMW-nek. Már pénteken láttuk, hogy nyomást gyakorolhatunk az Audira, és a szombati verseny óta tudtuk, hogy küzdenek a gumikkal. A kerékcsere-stratégiánk döntő jelentőségűnek bizonyult, és korán megkaptam az abroncsokat, ennek köszönhető a sikerünk.”- állította Glock.

(Timo Glock, fotó: DTM Média)

A versenyhétvége a Lausitzringben teljes sikert aratott a DTM számára. A BMW szenzációs teljesítményének köszönhetően a bajnoki csata újból nyitott. Nagyon sajnálom, hogy egyetlen néző sem lehetett ott ezen a tökéletes DTM hétvégén. A SAT 1 televíziós közvetítése – amely új rekordot állított fel – megmutatja, mennyire vonzó a sorozat. A németek valódi DTM rajongók. Személy szerint nagyon boldog voltam, hogy unokaöcsém, Lucas Auer fantasztikus versenyt futott, és végre megmutatta sebességét és tehetségét ” – nyilatkozta a DTM ernyőszervezetének, az ITR-nek az elnöke Gerhard Berger.

A DTM szezon negyedik fordulója a hollandiai Assenben szeptember 4 és 6.között lesz, ahol ebben a szezonban először lehetnek jelen a nézők.

Nico Müller (133 pont) vezetésével az audis trio továbbra is vezeti a ponttáblázatot, René Rast a második (97) őket Robert Frijns követi (92). Timo Glock mint a legjobb BMW pilóta 52 ponttal a 4. helyre jött fel. A gyártók versengésében még mindig nagy előnnyel vezet az Audi.

Márton István

fotók: DTM Média