Elindult a csapat, január 6-án kezdődik a 40. Dakar rali

A 40. Dakar rali három nap múlva, január 6-án rajtol Limában, a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs szerdán indult el a perui fõváros felé. A verseny össztávja 9000 kilométer, amelybõl 4500 kilométer a mért szakaszok hossza, s abból kiindulva, amit eddig tudunk az útvonalról, a versenyzõk nem számíthatnak sétagaloppra. Persze, a Dakar sohasem könnyû – a rendezõk mindig megtalálják a módját, hogy megnehezítsék a mezõny dolgát.

Az Opel Dakar Team szerdai tájékoztatása szerint Szalay Balázs rutinos sivatagi róka, ez lesz a 13. Dakarja (Bunkoczival együtt pedig a nyolcadik), úgyhogy pontosan tudja, mire számíthat. „A sivatag mindig tartogat meglepetéseket, bármennyi idõt tölt is el az ember a dûnék között, nem versenyezhet rutinból – mondta Szalay. – Mi azonban ennek ellenére szeretjük a sivatagot, ezért is örülünk, hogy a jubileumi, negyvenedik Dakaron Peru visszakerült az útvonalba, míg Bolívia azért izgalmas számunkra, mert új ország a csapat térképén. A célunk, hogy teljesítsük a távot, s hogy minden nap a maximumot hozzuk ki magunkból. Ha ez sikerül, már elégedettek leszünk.

A páros új autóval, egy Opel Crossland X-szel áll rajthoz a viadalon, amely a tesztek alapján sokkal stabilabb (az új szabályok szerint öt centivel hosszabb lehet a rugóút), kezesebb és gyorsabb, mint az elõdje volt, és a könnyítéseknek köszönhetõen 200 kilóval könnyebb is. A Darázsi Zsolt, Õri Péter, Kecskés István összeállítású szervizcsapat a párossal együtt kelt útra, s az elkövetkezõ napokban, hetekben azon dolgozik majd (mint mindig), hogy minden este a lehetõ legjobb állapotba hozza a versenygépet a következõ szakaszra.

Szalay_Balazs_Bunckoczi_Laszlo02_Opel_Dakar_Team_2018_Sportmenu

S hogy mit gondol az útvonalról a navigátor?
A kritikus pont ezúttal a maratoni nap lesz. Megyünk egy húzós szakaszt, utána pedig egy nagyon hosszú napot szerviz nélkül, ettõl egy kicsit elszoktunk az utóbbi években. Úgyhogy csináld magad mozgalom keretében fogunk bármit is szerelni a paripán, de alapvetõen ilyenkor az a taktika, hogy nem egy, hanem két napra kell beosztani az autót” – mondta Bunkoczi a reptéren, az indulás elõtt, s alighanem igaza lesz. Kõkemény két hét elõtt áll a csapat.

fotó: Opel Dakar Team<