Frijns vérszemet kapott: először elszállt, majd simán nyert

A nürburgringi Grand Prix pályán az idei kilencedik versennyel gyönyörű időben és korlátozott nézőszám mellett folytatódott a Német Túraautó Bajnokság (DTM) mely szombati első futama elsöprő Nico Müller (Audi) diadalt hozott.

A svájci mesterhármast ért el, mert nyerte a kvalit, a versenyen lámpa-zászló (rajt-cél) diadalt aratott és a leggyorsabb kör is az övé lett. Mögötte viszont parázs, lökdösődéseket sem nélkülöző oda, vissza előzéses párbajok zajlottak első sorban Rockenfeller (Audi), Wittmann (BMW), Rast és Frijns (mindkettő Audi) között a kétkiállásos stratégiát kívánó 5,14 kilométeres GP pályán. (Jövő hét végén 3,6 kilométeres sprint körön következik az újabb dupla összecsapás) A leglátványosabb jelenetre az utolsó körben került sor, a hosszú célegyeneset követő első, úgy 110 fokos éles és lejtős legendás kanyarban 270 kilométerről kell 70-re lefékezni. Itt az előző fordulóban aratott első DTM győzelmétől „bevadult” Frijns a második helyért rendkívüli rövid féktávon belülről bevetődött Rast mellé, de a magas vetőkő feldobta, ettől piruettezett és visszaesett az 5. helyre, Wittmann lett így dobogós.

Másnap Müller indult az első rajtrácsról és a kötelező kerékcseréig simán vezetett a fűnyírást most kavicságyra cserélő Rast és Rockenfeller előtt, ám a bajnokságot simán vezető svájci lassulni kezdett. A kiállásig 4. Frijns másodiknak jött vissza friss gumikkal, és hamar észrevette, hogy Müller lassul. A holland egykettőre bedarálta be a listavezetőt, majd Rast, Rocky és Wittmann is, így a helvét technikai malőrje miatt csak 5. lett. Frijns biztos győzelmével így kicsit közelebb került az összetett első helyhez. A dobogón mindhárom Audi gyári csapat (Abt, Rosberg és Phoenix) pilótája helyt kapott, a BMW legjobbja Sheldon van der Linde lett.

Assenben a célig a győzelemért küzdöttem, ma tiszta versenyem volt, a boxkiállást követően gyorsan észrevettem, hogy Nico már nem a normál végsebességgel halad. Miután megelőztem, még vigyáztam a gumiabroncsaimra, mert nem tudtam, mi fog történni az utolsó fázisban” – nyilatkozta a győzelembe egyre jobban rákapó Robin Frijns.

Az összetett pontverseny élcsoportjának állása 10 futam után

1. Nico Müller 195
2. Robin Frijns 176
3. René Rast 159
4. Loic Duval 85
5. Mike Rockenfeller 79 (mindannyian Audi)
6. Sheldon van der Linde 72 pont.

Akciódús versenyt láthattak a széria alapú GT sportautóktól DTM Trophy idei 5. szombati futamán, amelyet kemény pozícióharcok és előzések tarkítottak és még a biztonsági autó beavatkozására is szükség volt. „A pole pozíció további önbizalmat adott nekem, tökéletes verseny volt. Szerencsénkre távol tudtunk maradni a forgalomtól, és tiszta köröket mehettünk. Ez volt ma a siker kulcsa. A biztonsági autó után is én irányítottam az eseményeket és meg tudtam tartani az előnyömet. Remélem, hogy a folytatás is hasonló lesz” – mondta a verseny után az immár harmadik győzelme után Tim Heinemann (Mercedes AMG). Ben Green (BMW) és márkatársa Ben Tuck állhatott még dobogóra. Másnap ugyancsak Heinemann diadalmaskodott, némi meglepetésre a veterán osztrák Kofler a KTM X-Bow-val másodikként keresztezte a célvonalat, a lengyel Kisiel (Mercedes-AMG a dobogó harmadik fokán végzett.

Vegyes hétvégén vagyunk túl, miután szombaton technikai problémák miatt nem tudtuk teljes mértékben kiaknázni az autó lehetőségeit. Szerencsére a csapatomnak sikerült motort cserélnie. Soha sem lehetek igazán veszélyes Heinemannra, nagy a különbség közöttünk és eményen kellett dolgoznom, hogy Kisielt magam mögött tartsam, mert az egész verseny alatt nagyon nyomult. De ma megmutattuk, hogy bár nem vagyunk extrák, de azért tartjuk a frontot”– nyilatkozta rendkívül szimpatikusan Reinhard Kofler (KTM, Teichmann Racing).

A DTM Trophy szezon félidejében Heinemann továbbra is 150 ponttal vezeti a tabellát, Jan Kisielnek 84, Tucknak 77 pontja van.

Márton István

Képek: DTM Média