Heinemann a hetedik győzelmével a hetedik mennyországban érezhette magát

A DM Trophy sorozat is a Hockenheimringen fejezte első bajnoki szezonját, és bár az elsőség már jó pár futamal a vége előtt előtt eldőlt Tim Heinemann javára, a többeiek nem kímélték egymást.

A szombati versenyen már néhány másodperccel a rajt után brutális baleset történt a középmezőnyben. Két Porsche-pilóta, Terting és Fulgencio számára a verseny korán véget ért, valamint a volt WTCC bajnok López Supráját is érintette a baleset, mely és rövid idő után szintén meghibásodott. A több körön át tartó biztonsági autós szakasz után az első helyről indult Mauron továbbra is mindent kézben tartott az élen, míg mögötte izgalmas hármas csata alakult ki Kisiel, Green és Schöll között. Heinemann egy korábbi büntetés miatti hátrasorolás miatt szépen jött föl. pótolja. A dobogóesélyes Green viszont az összes lehetőséget megragadva támadta vetélytársát en Kisielt, aki azonban okosan védekezett, hisz összetett második helye volt a tét. Green BMW-jének végül többszörös érintkezés után meghibásodott kerékfelfüggesztéssel kellett a pálya szélére állnia. Ez azt jelentette, hogy a britnek már nincs esélye arra, hogy a pilóták rangsorában a második helyen végezzen. A verseny végül a biztonsági autó mögött ért véget. A már bajnok Heinemann 250 pontra növelte pontszámát, Kisiel 153 ponttal második összetettben, Green (120 pont), Tuck (115) és a három győzelmével felzárkózó, 5. helyen álló Mauron (97) küzdhet majd meg vasárnap a dobogó legalsó fokáért.

Természetesen nagyon örülök a sorozatban elért harmadik rajt cél győzelmemnek. Csapatom fantasztikus munkát végzett. Érdekes verseny volt, még akkor is, ha legtöbbször nagyjából egyedül voltam. De így is sokat tanulhattam a versenyzésből. – így Lucas Mauron a győztes.

Heinemann is elégedett volt: „Ez kemény munka volt! A rajtpozícióm szokatlan volt és az elején akadt szerencsém is az előttem történt baleset miatt. Ezzel feljöttem a 7. helyre. A biztonsági autós fázisa után tovább tudtam felzárkózni a p3-ig. Természetesen tudtam, hogy Kisiel még mindig a bajnokság második helyéért küzd. Nekem nem volt igazi lehetőségem az előzésére , ezért inkább mozdulatlanul tartottam a lábam, és hazavittem a gépemet A 13. helyről a másodikra – ma biztosan nem panaszkodhatok.“- nyilatkozta Tim Heinemann, aki végül a célvonalat harmadikként lépte át, ám az előtte lévő Kisielt egy időbüntetés miatt viszont visszasorolták a negyedik helyre. (Ám pilóták versengésében az összetett második helyezést már nem lehet elvenni a lengyeltől.) Harmadik így az osztrák Nicolas Schöll lett.

(A győztes pillanat)

Lenyűgöző, változó és szórakoztató versenyt vívtak vasárnap a pilóták a DTM Trophy zárófordulólában, két biztonsági autófázissal és izgalmas párharcokkal. Az élen többször is változott a helyzet, rengeteg izgalmas kerék-kerék elleni párharc nyújtotta a legjobbat a GT autók versengésben. Végül Tim Heinemann (GER, Mercedes-AMG, HP Racing International) volt az, aki először látta a kockás zászlót, és hazavitte a szezon hetedik győzelmét. A szezon tizenkét versenyén tizenegyszer dobogón álló 22 éves pilóta a belgiumi Zolderben rendezett versenyhétvége óta birtokolja a bajnoki címet a DTM Trophy-ban. A brit Ben Tuck (BMW, Walkenhorst Motorsport) a vasárnapi versenyen közel maradt Heinemannhoz és a második lett. A harmadik helyet a svájci Lucas Mauron (Audi, Hella pagid) versenyzője szerezte meg, aki szombaton a pole-ból indult, de ezen a napon messze elmaradt, ettől majd egy lenyűgöző rohamot indított Audi R8 LMS-ével a felzárkózás érdekében, Az élen az első öt – Heinemann, Tuck, López, Kisiel és Mauron – között szoros csata alakult ki a dobogóért amelyet kemény akciókkal hajtottak végre. Azonban egyik ellenfélnek sem volt ellenszere Mauron tempójával. Az utolsó körben a svájcinak még sikerült megelőznie Kisielt, és így felért a dobogóra. Végül csak a versenyidő vetett véget annak, hogy utolérje Tuck-ot és Heinemannt, aki már nem voltak távol tőle. A versenyzők tabelláján összetettben a bajnok Tim Heinemann 265 ponttal végzett Jan Kisiel (165) előtt, Ben Tuck az összesítésben harmadik volt 133 ponttal. A csapatversenyben a HP Racing International (254 pont) egyértelműen felülmúlja a Leipert Motorsportot (161). Green 113 ponttal nyerte a junior ranglistát Mauron (103) előtt.

(Tim Heinemann)

Nagyon jó érzés végre a kezemben tartani a trófeát. Egy nagyszerű szezon a vége, és a kemény munka megtérült. Hálás köszönet a csapatnak és mindenkinek, aki támogatott az egész szezonban. A mai versenyről: Valójában akciódús volt, sok kemény, de korrekt párharc. Párszor volt könnyű érintkezés,, de semmi komoly. Szép párharcot vívtam Ben Tuck-kal, amelyben végül érvényesülni tudtam. Természetesen a legjobb, ha győzelemmel fejezzük be ezt a kemény szezont.” mondta boldogan Tim Heinemann.

A DTM rekordbajnoka, a DTM Trophy bajnokáról: “A sebessége lenyűgöző.”

Az új DTM Trophy első bajnokának Tim Heinemann-nak portréja

Bernd Schneider ötször nyerte a DTM-et, és ő a „Mr. DTM “. Szavainak súlya van. Bernd Schneider pedig, akit vonakodóbbnak tartanak, elragadtatja magát, amikor Tim Heinemann DTM-trófeabajnokról beszél. „A sebessége lenyűgöző.” Két évvel ezelőtt Heinemann meggyőzte a DTM egykori sztárját, aki ettől kezdve előléptette. A 2020-as szezonban a 23 éves fiatal az új DTM Trophy-ban versenyzett annak érdekében, hogy megmutassa képességeit a DTM-környezetben – egy új versenysorozatban, amelyben csak a pilóta számít, amelyben nincsenek sofőrváltások, és amely eltér a kezdettől csúcskategóriás versenysorozatként jött létre. Tim Heinemann pontosan ezt tette: megmutatta képességeit, zsinórban 7 futamot nyert, még háromszor felállt a dobogóra, és már a hockenheimi záróforduló előtt megnyerte a bajnokságot.

(Bernd Schneider)

Lenyűgöző, ahogy Tim csinálja a dolgokat. Ragaszkodik ahhoz, amit mondanak neki, nagyon profin dolgozik – és nem tör össze semmit ”- sorolja Schneider védence előnyeit. Tim Heinemann története modern mesének hangzik. 2010-ben és 2011-ben gokartozott, de inkább hobbiként. Sim Racingre váltott, és a virtuális motorsportban találta meg a siker útját. 2018-ban virtuális bajnokságot nyert, amelyet a Mercedes hirdetett DTM környezetben. A jutalom: tesztvezetések a GT4 és a GT3 sportautókban – Bernd Schneider szeme láttára, és a rekordbajnokok ellen. Schneider csodálkozott: „Tim ugyanolyan gyors volt, mint én.” „Egy kicsit gyorsabb voltam a GT4-ben” – javítja mosolyogva Heinemann, és mély hálával hozzáteszi: „Bernd nagy szerepet játszik. Szinte minden nap kapcsolatban vagyunk, és szavakkal és tettekkel segít nekem.” Ez egy erős csomag, amelyre Tim építhet. Schneider ugyanolyan fontos, mint a kifinomult Mercedes-AMG GT és mindenekelőtt a HP Racing International csapata. Daniel Weber kulcsszerepet játszik csapatmenedzserként és járműmérnökként. “Kis csapat vagyunk, olyanok vagyunk, mint egy család” – mondja Weber. Az a tény, hogy a baden-württembergi Weil der Stadt versenyzői csapata csak egy autót használ, előnyökkel és hátrányokkal jár: Egyrészt nincs olyan csapattárs, akivel Tim Heinemann összehasonlíthatná az adatokat, másrészt a csapat száz százalékosan rá koncentrál. “Minden hétvégén összefogunk” – mondja Weber. “Tim felkészülése a versenyekre egyszerűen elképesztő” – mondja a járműmérnök. „Végtelen adatokat és videókat gyűjt be, és mindezt hibátlanul hajtja végre a verseny alatt. Hihetetlen koncentrációval megy dolgozni, nagyon ambiciózus, mindent megkérdőjelez, tolerálja a kritikát és mindig a következő lépésre koncentrál. ”A következő lépés – ez a nagy kérdés. Hová megy, miután elnyerte ezt a címet? “Látom őt a GT3-ban, lehetőleg a DTM-ben” – mondja Schneider“Szeretnénk megtartani és folytatni az utat vele” – teszi hozzá Daniel Weber. És mi a célja Time Heinemannnak? „Szeretném tovább fejleszteni magam, nem akarok mozdulatlanul állni. Tehát szeretnék egy lépéssel feljebb lépni, lehetőleg a GT3-ban. A célom a DTM, ez lenne az álmom ”- foglalja össze terveit szavakkal Tim Heinemann.

Az Essenben született és Heinsbergben nevelkedett Heinemann ma Fichtenbergben él. Ipari hivatalnokként olyan alvázcégnél dolgozik, amely szintén aktív a motorsportban, és amelyhez tartozik egy SimRacing szolgáltató is. Ez bezárja a kört. Inkább a pilótafülkében ül. De időt tölt a SimRacing-szel, a futással és a teniszezéssel is. Tréfásan jellemzi magát, könnyed fickónak tartja magát. A karámban azonban Tim Heinemann meglehetősen másnak, koncentráltnak tűnik. Bernd Schneider abban is biztos, hogy Tim Heinemann utat tör magának, már csak “lenyűgöző sebessége” miatt is, és ez még mindig a legfontosabb az autósportban.

Márton István

fotó: DTM Press