Minden idők leggyorsabb DTM szezonja kezdődött, magyar királyi sarj a mezőnyben

Számtalan újdonággal megspékelve szokásosan Hockenheimben kezdődött a Német Túraautó Bajnokság megújulóban lévő sorozata, melybe az Forma 1-es tapasztalata és az autósport iránti elkötelezettsége hozott új lendületet.

Számtalan újdonággal megspékelve szokásosan Hockenheimben kezdődött a Német Túraautó Bajnokság megújulóban lévő sorozata, melyben a két éve megválasztott új DTM igazgató, Gerhard Berger Forma 1-es tapasztalata és az autósport iránti elkötelezettsége hozott új lendületet.

Ez kellett is nagyon, mert az hosszú évek óta tartó Audi, BMW, Mercedes hazai szentháromságból a stuttgartiak jó előre bejelentetten kiszálltak, így a tátongó rést azonnal be kellett tömni. Ez sikerült is a kibontakozó Japán Super GT sorozattal egyre jobban kialakuló együttműködéssel és a nálunk inkább a James Bond filmekből ismert angol autóipari koronaékszer, az Aston Martin belépésével. A még erősebb és nyomatékosabb kétezres 610 lóerős turbómotorral, az új és nagyobb, hatásosabb hátsó aerodinamikai szárnnyal, a DRS rendszer (+ 30 lóerő előzésnél 3 másodpercig, egy futamban max.12-szer) eddiginél gyakoribb használata miatt minden idők leggyorsabb bajnokságát vívják majd 9 hétvége 18 versenyén.

A tapasztalt és régi DTM pilóták mellett hét (DTM) újoncot is beválogattak a sorozatba, köztük a 21 éves Habsburg-Lothringen Ferdinand Zvonimir Maria Balthus Keith Michael Otto Antal Bahnam Leonhard (nem hagyhattam ki, hogy ne a teljes nevét írjam le), aki az utolsó magyar (egyben horvát és cseh) király, valamint osztrák császár IV Károly unokája és akinek anyukája (kászoni és impérfalvi Thyssen-Bornemisza Franciska bárónő) révén némi magyar vér is csörgedezik ereiben, így hát a világ legnépszerűbb és legrangosabb túraautó sorozatában is van végre pilótánk.

A siker két forduló elteltével egyelőre – újonc autómárkájával együtt – még várat magára. Magyar vonatkozás tehát már van a DTM-ben de, a kilenc szerencsés versenyszínhely közül néhány évi, nem túl nagy nézőszámú mogyoródi kísérlet után idén hiányzik a Hungaroring.

(Páran aa DTM újoncokból: balról a második Habsburg Ferdinand ; fotó: DTM Media)

Így a hazai DTM rajongók a következő étlapból válogathatnak, ha nem elégednek meg a televíziós közvetítéssel és nem csak aprópénzt áldoznak szenvedélyükre:
május 3-5, Hockenheim (Németország),
május 17-19, Zolder (Belgium)
június 7-9, Misano (Olaszország),
július 5-7, Norisring (Németország),
július 19-21 Assen (Hollandia),
augusztus 10-11, Brands Hatch (Nagy-Britannia),
augusztus 23-25, Lausitzring (Németország),
szeptember 13-15, Nürburgring (Németország),
október 4-6, Hockenheim (Németország).

Mint ezekből kiderült, egy új (Assen) és egy régi új (Zolder) került.

De ejtsünk szót magáról a szombati nyitó futamról – melyet nem kímélt a zord időjárás (hideg és eső) – és a másnapi, már száraz versenyről. Előzőt Marco Wittmann (BMW) utcahosszal nyerte Mike Rockenfeller (Audi) és a „zöldfülű” Robin Frijns (Audi) előtt. A leggyorsabb kört a Forma 1-et is megjárt Timo Glock autózta.

A legjobb Aston Martin a 9. lett Daniel Juncadellával a volánja mögött Ferdinánd von Habsburg ugyanezzel a márkával hamar kiállni kényszerült.

Vasárnap már kegyesebb volt az időjárás, ment is az adok kapok, előzések, kicsúszások meglepő pozícióvesztések és még meglepőbb előretörések adták a várt izgalmakat. Utóbbiból René Rast (Audi) már a csoda kategóriáját érte el, az utolsó sorból rajtolva egy óra elteltével 13 másodperccel verte márkatársát a második Müllert, akit az ugyancsak audis Frijns követett, így a szemet ragyogtató volt a négykarikások számára az eredményhirdetés.

(René Rast, fotó: DTM Media)

Levetkőzték képletes lámpalázukat az Aston Martinok, az ugyancsak volt F-1-es Di Resta a nyolcadik helyig kapaszkodott fel, von Habsburg 13. lett. 4-5 versenyhétvége (azaz 8-10 futam) után már érdemes lesz az egyéni, csapat és márka pontverseny állására is rátekinteni.

Márton István

Képek: DTM média