Müller újra magára talált, Frijns ismét nyert egy versenyt

Nürburgban a rövidebb, 3629 kilométeres sprint nyomvonalon újabb két versennyel folytatódott múlt hétvégén a Német Túraautó Bajnokság, a DTM.

Szombaton René Rast (Audi) nyerte a kvalifikációt márkatársa az egyébként edzéskirály Robert Frijns és az ugyancsak audis Nico Müller előtt, így a rajtsorrend adott volt délutánra. Frijns nagyon elkapta az indulást és már az igen éles, szinte visszafordítós első (ez előző fordulóban számára „elszállós”) kanyarban az élre állt. Mögötte a középmezőnyben akadt egy két lökdösődés, és „A magas szőke férfi, felemás cipőben” című emlékezetes film főszereplője Pierre Richard nyomán más színű sportcipőkben vezető Ferdinánd Habsburg vételezett főleg kocsija küszöbeivel pár kiló sódert a bukótérben, melyet aztán visszatérve az aszfaltra, szépen el is szórt rajta. De nem e miatt, hanem pár leszakadt karosszéria elem miatt ment be a biztonsági autó a kezdés után pár perccel, így új repülőstarttal folytatódott a csata. Az első hatban némi meglepetésre négy BMW is vitézkedett. Duval már a 8. körben cserélt kerekeket (a többiek zöme ennél kétszer annyit mentek az első szettel), de ez korainak bizonyult, mert nem sokkal később talán e miatt a célegyenes végében elfékezte magát és orral a gumifalba ütközött, ám csodák-csodájára egy tolatás után látszólag ép kocsival a többiek után eredt. Utol is érte a boly hátulját, ám ekkor egy hármas összegabalyodás után kitört a bal első kereke és Fabio Schererrel együtt mindketten kiszálltak a versenyből. E miatt újra jöhetett a safety car és újra összetömörülhetett a szétszakadó mezőny. Ezt a kétszers DTM bajnok Marco Wittmann használta ki legjobban, mert szép előzésekkel feljött a 2. helyre, melyet nem sokkal később Rast visszavett. Pár perccel a vége előtt a középmezőnyben olyan akciódússá vált a verseny, mintha a pódiumszereplés lett volna a tét. Kifékezések, leszorítások, „fűnyírások”, de ezek már csak pár megszerzett vagy elhullajtott pontokért mentek. Végül Frijns, Rast, Wittmann, Eng, Müller, Aberdein és von Habsburg volt a befutó eleje.

(Frijns öröme, fotó: DTM Média)

Másnap délelőtt megint a kvalikirály Frijns tette meg a leggyorsabb rajtsorrendet kialakító egy kört, így a három év alatt nyeretlen holland ha délután első lenne, Müller teljesítményétől függetlenül átvenné a pontversenyben a vezetést. Meglepetésre a második rajtkockából (a ma is létező magyar monarchisták azon tagjai, akik egyben Habsburg–Lotaringiai-ház legitimistái is, így szerintük Habsburg Ottó unokája, azaz a DTM egyik pilótája, az egyébként osztrák állampolgár Ferdinánd von Habsburg magyar királyi herceg indult, aki ezzel élete legelőkelőbb DTM rajthelyét szerezte meg. Ferdinand nem tudta csak nagyon rövid ideig tartani ezt a pozíciót, lassan az 5. helyig esett vissza, és többek között nagy harcot vívott a lengyelek egyetlen volt F-1 pilótájával Kubicával, aki DTM újoncként ugyancsak most vitézkedhetett először ennyire elöl. Ám míg a magyar „királyfi” hatodiknál nem került lejjebb, a lengyel fél távnál váltóhiba miatt kiesett.

(Nico Müller öröme, fotó: DTM Media)

Az élen Frijns se tudta tartani Müllert, aki a hetedik körtől az élre állt és előnyét 10 másodpercre növelve ért végül elsőként célba, így idén már 5 futamgyőzelemnél tart. Mint az előző nap, most is csak a középmezőnytől lejjebb láthattunk izgalmas, előzgetős jeleneteket. Az élbolyban még Frijns, Rast, van den Linde és von Habsburg végzett.

A DTM összetett pontversenyében a 12. forduló után az alábbiak állnak a legjobban:
1. Nico Müller 242
2. Robin Frijns, 224
3. René Rast 195 (mindannyian Audi)
4. Sheldon van der Linde (BMW) 88
5. Loic Duval 87
6. Mike Rockenfeller 87 (mindketten Audi)
7. Marco Wittmann 86
8. Timo Glock 73 pont (mindketten BMW)

Akinek használt a lelki támasz

Habsburg Ferdinánd közismerten vallásos katolikus, hite nagyon fontos számára. Ha teheti, a versenynapok vasárnapján is elmegy templomba. Tavaly a 170 lelket számoló parányi falu Nürburg mellett még talált egy korai szentmisét, mely idén már nem állt rendelkezésre.

(Habsburg Ferdinánd, fotó: Márton István)

Ferdinand megtudta, hogy egy távoli unokatestvére, az egy hónappal ezelőtt fölszentelt pap, Wolfgang Diechgans éppen a közelben tartózkodik, így megkérte, hogy egy ugyancsak vallásos újságíró barátjának szállodaszobájában tartson nekik külön reggeli szentmisét. Úgy látszik az aznapi időmérőn és a versenyen is elért remek eredménye nem csak a véletlen műve volt.

DTM helyett magáncsapatok GT sprintversenye lesz a jövőben

Alea iacta est – azaz a kocka el van vetve! Mint ismeretes, a Mercedes korábbi távozása után jövőre mind az Audi, mind a BMW a szezon végén elhagyja a DTM ernyőszervezetét, az ITR-t. Ám az Audi és a BMW támogatja Gerhard Bergert az ITR elnökét a DTM átszervezésének tervében. Konstruktív tárgyalások után a két gyártó úgy döntött, hogy lehetővé teszi a 2021-es szezonra egy független, GT-n alapuló sprintverseny-sorozat kifejlesztését az ITR platformján. Formálisan Ettől kezdve a BMS (Gerhard Berger) kizárólagos gazdasági felelősséget vállal az új versenysorozatért és a platform további fejlesztéséért.

(Gerhard Berger, fotó: DTM Média)

Az elmúlt hónapokban komplex tárgyalásokon különböző stratégiai lehetőségeket vitattunk meg a DTM jövőjével kapcsolatban és nagyon konstruktív vitákat folytattam az Audival és a BMW-vel. Mindkét gyártó lehetővé teszi számomra, hogy teljes felelősséget vállaljak egy olyan versenysorozat jövőjéért, amelyben GT-autókat fognak használni. Az a tény, hogy az Audi és a BMW támogatja a folytatás forgatókönyvét, nagyszerű hír minden alkalmazottnak és a motorsport rajongónak. A jövőben már nem a gyárak, hanem a független profi magáncsapatok fognak versenyezni a győzelmekért. Fontos volt számomra, hogy mindkét gyártó elkötelezze magát azon koncepció mellett, hogy ezen az ő márkáik GT modelljei is részt vegyenek. Erre ígérete kaptam. Ezért szeretnék köszönetet mondani a gyártóknak, döntésükkel nemcsak jelentősen hozzájárultak az ITR és a DTM partnerek munkahelyeinek megőrzéséhez, hanem lehetővé teszik a rajongók és szurkolók számára, hogy továbbra is élvezhessék a csúcskategóriás motorsportot. Most olyan fenntartható jövőbeli stratégiát kell kidolgoznom erős partnereinkkel – mint például a Sat.1 – amely inspirálja a rajongókat.” – nyugtatta meg a jó hírrel Gerhard Berger a sportszerető közvéleményt.

DTM Trophy

Szinte hihetetlen, amit a Team HP Racing International 22 éves németje, Tim Heinemann művel a – mint most kiderült a DTM utódnak is felfogható DTM Trophy idei fordulóiban, mivel kibérelte a díjkiosztók dobogójának legmagasabb fokát. Az újságírónak jórészt elég a conrol c, control v billentyűket nyomkodni és csak a helyszíneket, időpontokat hozzáírni. Szóval frissítés: a trophy ötödik és hatodik versenyét is ő nyerte a Mercedes-AMG GT-jét terelgetve. Fölényesen. A pódium további fokain is elég ismerős neveket találni, egyik futamon a brit Ben Green (BMW, FK Performance Motorsport) a legalsón Peter Terting (Porsche, PROsport Racing). A vasárnapin pedig második helyen ismét Terting, a harmadikon – immár negyedszer – a lengyel Jan Kisiel (Mercedes-AMG, Leipert Motorsport) végzett.

(DTM Trophy, fotó: DTM Média)

Izgalom azért akadt, főleg szombaton amikor közvetlenül a rajt előtt Lucas Mauron) Audi R8 LMS-e kigyulladt. A jól reagáló pilóta égő autóját megfelelő időben le tudta terelni a pályáról biztonságos helyre. A Heinemann csodáról pedig lássuk, mit mond maga az érintett: „Tökéletes napok, zsinórban hat győzelem, hihetetlen. A csapat tökéletes munkát végzett, igazából csak be kellett ülnöm az autóba és vezetnem.

A szezon hatodik győzelmével Tim Heinemann a 206 pontra növelte az összesített pontjai számát, Jan Kisiel 112 ponttal második, Ben Tuck (BMW, Walkenhorst Motorsport) 99 ponttal a harmadik.

Márton István

Képek: DTM Média