Sikeres tesztverseny a hondával

Az FRT.HU Kupán vett részt Gutai Marcell a csapatával a Juhász Racing-gel. 

Marcit kérdezem a verseny után.

Két edzőkör, valamint négy mért futam várt rád és Skroby navigátorodra. Mielőtt a versenyről kérdeznélek, mesélnél nekem a számodra új versenyautóról?

Ahogy mondtad, ez az évjárat a Honda Civic Type-R-ből számomra teljesen új. Hatalmas pozitívum volt, hogy méretileg és az autón belüli pozícióm is kis híján megegyezik az annyira szeretett régi F Astrámhoz. Az új autó, egy EP3-as generációs Honda Civic Type-R N3-as specifikációban, ami lényegében a versenyváltón kívül nem sok mozgásteret ad a változtatásokra, de ezzel növekszik is a megbízhatóság. Az új autónk teljesítményére nincsen panaszom, 220 lóerő egy 2000 köbcentis szívómotorból.

Idén a Mitropa Rally volt kitűzve számodra, de sajnálatos módon, a jelenlegi helyzetben ez még várat magára. Maradt az FRT.HU Kupa, mint felkészülésre alkalmas verseny. Miként sikerült megismerkedni a Hondával?

A márciusi FRT-n akkor is mentünk volna, ha megtartják az Eger ralit, hiszen azon a versenyen is indulni készültünk. Épp nagy fejvakarás közepén voltam, hogyan tudnám a ZH-mat és az Eger rali tesztjét összehangolni, de sajnos ezen már nem kell töprengenem. A szezon megkezdése előtt kilenc futamot céloztunk meg csapatfőnökömmel, ahol számomra a Mitropa Light Trophy-n lett volna a hangsúly. Épp ezért esett erre az autóra a választásunk, hiszen a Light Trophy-ban csak RC4-es autók mehetnek, kivéve az R2-esek. Egyelőre még nem tudjuk, hogyan lesz tovább, hiszen még maga az FIA, vagy az MNASZ sem tudja, mikor melyik versenynek mekkora a kockázata ilyen körülmények között. Remélhetőleg minél hamarabb és annál több versenyen tudunk idén részt venni.

Korábban versenyeztél már Rallye2-ben Kia Picantoval, Rallye3-ban Suzuki Swift-tel, Opel Astra OPC-vel, sőt turbós Opel Astra F-el is. Mesélnél róluk, melyik miért tetszett?

Főleg a tavalyi évben versenyeztem nagyon sok autóval. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy mindegyiknek meg volt a maga varázsa. Az első raliversenyeimet a Suzukival teljesítettem, aminek a lassúsága sokat segített. Soha nem volt olyan érzésem abban az autóban, hogy innen nincs visszaút, hiszen a kezes futóműve és az alacsony végsebessége elültette bennem a raliversenyzés alapjait. Az igazi bónusz az volt az egészben, hogy ezeket a tapasztalataimat egy igazi legendával, Szántó Szabival oszthattam meg. A Suzuki után a Rallye2-es Kia Picanto Kupában kaptam lehetőséget az utolsó két versenyen. Habár jól sikerült a bemutatkozásom, egy kategória második hellyel, nyilván jobbat akartam, ami sajnos a korai kiesésemet eredményezte az eső áztatta pécsi pályákon. A negatív hangulatú befejezés ellenére is szerettem a kupasorozatban menni. A versenyt nagyon profi szintű munka előzte meg, mind a versenyzőtársaim és a szerelők, felkészítők részéről. A pécsi esést egy kis szünet követte, majd a Szilveszter ralin köthettük be magunkat újra versenyautóba navigátorommal Skroby-val. Ott a Fa-Ze Rally Team Opel Astra OPC-jét vezethettem. Sajnos, azt az autót nem vezettem eleget ahhoz, hogy érdemleges véleményt mondhassak róla. Úgyhogy ugorjunk is a múltba, ahol az első FRT-s versenyeim után egy teljes szezonos programot sikerült összeraknunk a családi kasszából. Apa, anya és gyerekek együtt utaztak minden hónapban Kiskunlacházára, hogy minél jobb eredményt érhessenek el. Ezt egy évre rá egy kategória győzelemmel sikerült is megünnepelnünk a H/8-as kategóriában, ahol többek között Vincze Marcit kellett legyőznünk.

A márciusi FRT-re teszt jelleggel neveztünk, így az eredmény másodlagos volt a tapasztalatgyűjtéshez képest. Szembesülhettünk azokkal a gyermekbetegségekkel az autón, amelyek soha nem jöttek volna elő állóhelyzetben. Örülök, hogy még tudtam egy jóízűt autózni, mielőtt a versenyeket eltörlik, vagy elhalasztják a járványügyi helyzet miatt.

Köszönöm a támogatóinknak és a Juhász Racingnek a lehetőséget és minden családtagomnak és barátomnak a biztatást!

– Hajósi Miklós –