Szalayék borultak, de folytatják!

Versenyfutás az idõvel – ennek a sivatagi „társasjátéknak” minden csínját-bínját jól ismeri az Opel Dakar Team szervizcsapata, amire nagy szükség is volt hétfõn éjszaka, kedd hajnalban és reggel.

A csapat kedd reggeli beszámolója szerint a jubileumi, 40. Dakar rali hétfõi penzuma két szakaszból állt, az elsõ, nyolcvan kilométeres távot gond nélkül teljesítette a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs, mindössze kétszer kellett tolatnia, a versenyzõk ki sem szálltak a Crossland X-bõl.

A második szakasz azonban rémálomhoz volt hasonlatos számukra.

Körülbelül húsz kilométerrel a rajt után a fesh-feshben, ebben a liszt finomságú, puha homokban lefulladt az autónk, és attól kezdve se kép, se hang – meg se nyikkant. Jó néhány órát vesztegeltünk ott, mire az egyik kamionos legénység végre hajlandó volt segíteni, és lerántott a dûnérõl. Beindult a kocsi, és ezután egészen hosszú ideig teljesen jól mentek a dolgaink, de hét kilométerrel a cél elõtt egy kicsit elkavarodtunk, és a helyes út keresése közben leestünk egy dûne tetejérõl. Felborultunk, az autó az oldalán állt meg, és megint elment belõle a töltés, úgyhogy hiába állított talpra valaki, nem tudtunk továbbmenni. Jött egy másik autó, aki húzott egy ideig, de amikor egy magasabb dûnéhez értünk, ott hagyott az aljában. Azután valamikor este tíz óra tájban érkezett egy perui ralis srác, aki elõbb felhúzott minket a dûnére, majd segített megjavítani az áramellátást, úgyhogy beindult az autó és órák múltán végre kiértünk az aszfaltútra, ahol a szervizes fiúk már vártak minket.

Önindító-cserével kezdtek, s utána következett sorban a több probléma megoldása (s volt belõlük bõven), no meg a versenyfutás az idõvel, hiszen Szalayék helyi idõ szerint 8 óra 41 perckor rajtolnak a táborból, s addigra a lehetõ legjobb állapotba kell hozni az Opel Crossland X-et.

fotó: Oprl Dakar Team