Tassi és Honda bravúr, Hyundai, egyben Michelisz betli a WTCR nyitányán

A Salzburgring helyett a belgiumi Zolder ugrott be a WTCR világkupa két futamának megrendezésére, melyen mindkét nap akadtak meglepetések.

Szombaton már a kvalifikáción kiderült, hogy a sorozat tavalyi győztes versenyautója a Hyundai – nem mellesleg a WTCR tavalyi királyával Michelisz Norberttel – egyelőre nem versenyképes a mezőny jó pár autójával a motorerő immár második korlátozása miatt. Ráadásul az új gumiszállító a Goodyear papucsai sem fekszenek még a márkának, így nagyon kétségessé vált velük egy világbajnok versenygéphez méltó eredmény. Az üröm mellett öröm volt nézni az újonc Tassi Attila szárnyalása, aki ALL-INKL.DE Münnich Motorsport Honda csapatának tagjaként bekerült az első 5-be és végül a szombati versenyen a negyedik rajtkockából indulhatott. A mindenki által csak Attikának becézett 21 éves tehetség sok más társával e mellett még beszállt Az Eurosport Events #Race2Care kampányába, hogy segítsen a COVID-19 elleni küzdelemben. Az Eurosport Events ugyanis 1 eurót adományoz minden egyes 2020-as selejtező futamon minden egyes pilóta által megtett kilométerenként azzal a céllal, hogy 100 000 euró gyűljön össze a kampány elindítására.

(Michelisz Norbrt, fotó: WTCR Press Office)

A szombati első versenyen Néstor Girolami indult a DHL pole pozícióból az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport Honda Civic Type R TCR-jében, és keményen dolgozott a Goodyear új WTCR abroncsain. Őt Thed Björk követte (Cyan Performance Lynk & Co 03 TCR) a 13 kör alatt, Tasssi Attika pedig érett vezetéssel és sikeresen verte vissza a mögötte tolongó falkát, ezzel megszerezte első WTCR dobogós helyét.

(A győztes, Girolami, fotó: fiawtcr.com)

Gratulálok mindenkinek a csapatban, fantasztikus munkát végeztek, a mostani győzelem jó ajándék a szerelőknek. Ezt a győzelmemet szeretném a kisbabámnak és a feleségemnek ajánlani.” – örömködött Girolami.

(Tassi Attila a dobogó harmadik fokán, fotó: WTCR Press Office)

Tassi ugyancsak elégedett volt az első WTCR dobogós helyezésével. „Nem erre számítottam” – mondta. “Célom, hogy tanuljak tapasztalt csapattársaimtól, így ez az első és harmadik hely nagyszerű a csapat számára.”

Akadtak viszont drámák a többi Münnich Hondánál. Esteban Guerrieri versenye a harmadik körében füstölt el, majd a nyolcadikban Tiago Monteiro is hasonló módon esett ki. Michelisz Norbi (BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse) a WTCR királya volt a Hyundai legjobbja ezen a napon, de ez is csak a 11. helyezést jelentette, némi vigasz. A Zengő Motorsport alig pár nappal ezelőtt megkapott Seat Cupra-i közül Mikel Azcona pechjére 16. helyen ért be. Boldizs Bence a 17., Kismarty-Lechner Gábor pedig a 19. pozícióban végzett.

(Boldizs Bence, fotó: fiawtcr.com)

Vasárnap az első futamon motorhiba miatt kieső Guerrieri és Monteiro autójában motort cseréltek, így mindketten a rajthoz állhattak, de csak sor végéről indulhattak. A sor elején Berthon kiugrott, és áthajtásos büntetést kapott, így Ehrlacher a 2. helyen is elsőnek tarthatta magát, ha Magnus nem támadta volna folyamatosan. Tassi is rámenősen harcolt, Björkkel akadt némi kontaktja, de ezt még megúszta Attika büntetés nélkül. Nem úgy a svéd, aki letarolt egy hatalmas „bóját” és kiesett, Be is ment a biztonsági autó, amíg a roncsokat eltakarították. Az újraindításnál Berthon azonnal letudta a bokszáthajtást, így Yvan Müller unokaöccse Ehrlacher már nem virtuálisan vezette a mezőnyt, hanem valóságosan is, Michelisz pedig a 8. helyig. Tassi még hátrébb vitézkedett, és pár másik versenytársával akkora elánnal, mintha a győzelem lett volna a tét. Attika nem is bírta cérnával a fiatal újonc Jack Young blokádját, akit finoman, de kitessékelt a „kavicsosba”, így az utolsó körben újra safety car jött be, és a teljes mezőny innen előzés nélkül gördült át a célvonalon, méghozzá az első három helyen a Lynk & Co versenygépeivel Erlacher, Müller, Urrutia sorrendben. Michelisz végül újra leggyorsabb Hyundai sofőrként 8., Mikel Azcona (Zengő Motorsport CUPRA Leon Competición 11. lett. Tassi eggyel kicsúszott a 15-ből, Boldizs Bence 19., Kismarty-Lechner Gábor (mindkettő Zengő Motorsport Services Kft) pedig a 20. helyen zárt.

Márton István

Képek: WTCR Press Office