Tízezren segítettek négyszáz magyar családnak

Közel tízezer vásárló jóvoltából 6 millió Ft értékben kapott sporteszközöket és sportruházatot négyszáz család a Cappy „Jótett érzése jóízű” kampánya részeként. A Magyar Vöröskereszt által 10 helyszínen fenntartott Családok Átmeneti Otthonainak lakói és az intézmények sportszereket, ruházati cikkeket, játékokat vehettek át; a százhalombattai otthonban Nánási Pál és Majoros Hajnalka, a kampány nagykövetei adták át az intézmény vezetőjének és a gyerekeknek az ajándékokat.

A szervezők szerdai tájékoztatása szerint kosárlabda palánkok, trambulinok, gördeszkák, labdák és más sport-és fejlesztő eszközök érkeznek a Vöröskereszt Családok Átmeneti Otthonaiba novemberben, miután október végén lezárult a két hónapon át tartó Cappy „Jótett érzése jóízű” kampány. A játékban részt vevők maguknak, és egy-egy rászoruló családnak is ugyanazt nyerhették meg: tízezer és százezer forintos sportszerutalványokhoz és 20 táblagéphez juthattak a nyertesek és a támogatott intézmények és lakóik mindösszesen 6 millió forint értékben.

„A Családok Átmeneti Otthonában ugyan nem maradnak sokáig, mégis nagyon fontos, hogy a gyerekek ez alatt az idő alatt is fejlődjenek, sportoljanak, mozogjanak – mondta Tóth Gabriella, a százhalombattai vöröskeresztes intézmény vezetője. „Ezért mindig óriási segítség a sporteszköz a házaknak, nagyban hozzájárul a családok, főleg a gyerekek életminőségének javításához „A Vöröskereszt egy hiteles és megbízható kapocs az adakozók és a rászorulók között, így minden adomány pontosan oda kerül, ahol a legnagyobb szükség van rá – mondta Nagy Gábor, a Magyar Vöröskereszt főigazgató-helyettese. „Mindig nagy öröm számunkra, amikor egy márka a fogyasztóit is a jótettre ösztönzi, ahogyan most is történt, hiszen a nyertesek valójában megosztották a nyereményüket az otthonok 400 lakójával.

A Cappy kampány nagykövetei Liptai Claudia, Majoros Hajnalka és Nánási Pál voltak, akik közösségi médiafelületeiken két hónapon át beszélgettek követőikkel a kölcsönös jótettek fontosságáról.

„A kampány célja az volt, hogy a jótett fogalmát a mindennapok szintjén átértékelje” – mondta Ferencz Enikő, a Cappy magyarországi márkamenedzsere. „A Cappy jótett az együtt megélt apró figyelmességekről szól, amik kifejezik a törődést és közelebb hoznak minket egymáshoz; amikor az is nyer, aki ad, nem csak, aki kap. Így lesz a jótett kölcsönös, így gyűrűzik tovább és a sok kis jó cselekedet így hoz változásokat az életünkben.”

Százhalombattán Majoros Hajnalka és Nánási Pál adták át az intézmény vezetőjének a sportszereket, a családoknak pedig az általuk kiválasztott sportruházati cikkeket. Majoros Hajni elmondta: „A nehéz körülmények ellenére jó látni, hogy itt is van boldogság; elég egy kicsi jótett ahhoz, hogy boldogok legyenek az itt élők. Ez nekünk is sokat ad, hiszen sokszor hajlamosak vagyunk elégedetlenkedni ennél sokkal jobb körülmények között.”. Nánási Pál hozzátette: „Hajlamosak vagyunk csak a rosszat gondolni a világunkról, de az ilyen, számunkra apró jó cselekedetek mások életét hosszú időre jobbá teszik. Valójában ilyenekkel szépítjük meg egymás mindennapjait”.

A Családok Átmeneti Otthonáról

A Magyar Vöröskereszt 1991-ben nyitotta meg az első Családok Átmeneti Otthonait, olyan átmeneti szállásokat, amelyek nehéz helyzetbe került családokat fogadnak be, főleg egyedülálló anyákat és gyermekeiket. Jelenleg 10 intézményben közel 400 családot tudnak elhelyezni.