Új kategória, új autó, új márka

Új korszak kezdődik a Sződy fivérek életében.

Szabolcs és Zsolt Trabanttal kezdték az autóversenyzést. 2008-tól az Országos Szlalom Bajnokságban indultak. Hét év Suzukis időszak után most márkát váltva egy Opel volánja mögött folytatják tovább a versenyzést. Erről és az idei szezon előkészületeiről kérdeztük a testvéreket.

Sportmenü: Látom, már a ruhátok színében is nagy a változás. Meséljetek erről egy kicsit…

Sződy Szabolcs: Mármint a ruháról?(nevet) Egyszerű. Az autónk színéhez passzolót hordunk, mivel csapatunk színe is megváltozott. Komolyra fordítva a szót, a használt autóknál elég nehéz megfelelő színűt találni, hiszen a kocsi kora és állapota fontosabb. Nekünk szerencsénk is volt, hogy pont egy pirosat találtunk. Ezáltal váltottunk színt, ami nekünk nagyon tetszik, és főtámogatónknak az Orbico Hungary Kft.-nek kenőnyag márkájához, a Shell Helix-hez is passzol.

Sportmenü: De a csapatotok színe mindig a kék volt…

Sződy Zsolt: Csapatunk színe, a logónk az is maradt. A kék és világos kék. Autónk, a ruhánk és az arculat változott. Már tavaly is tetszett egy-egy rendezvényen a piros, de akkor még nem gondoltunk erre a színre. Hát, most így alakult.

Sportmenü: Haladjunk tovább az autóval. Miért Opel? Hosszú Suzukis időszakon vagytok túl, és elég sikeresen.

Sződy Szabolcs: Nem márkát kerestünk, hanem az új kategóriánknak megfelelő autót. Ezt már tavaly tavasszal fejben tartottuk, de egy évet még mentünk a széria egyes kategóriában, S1-ben a Suzukival. Aztán eljött az idő, hogy döntsünk, mi következzen az ezer köbcenti után. Négy autómárka közül választottunk, éppen ami adott volt. És szerintünk jó választás volt az Opel Tigra.

Sportmenü: Meséljetek az autóról. Mit lehet tudni róla?

Sződy Szabolcs: Ez egy 1.6-os 16 szelepes, 106 lóerős Tigra. Éppen a duplája lóerőben, mint az ezres Swift. Mindkét autó jól gyorsul. A Tigra egy sportverzió, Irmscher tartozékokkal ellátott, ami köztudottan az Opel főbb tuning cége volt, főleg régebben. Most is létező és viruló cég. Az autón természetesen változtattunk a versenyre annak ellenére, hogy alapvetően egy kész sportkocsi. Ültető rugókat, sport gátlókat kapott. A súlypontja kb. 5 cm-rel lejjebb került. Sportlégszűrőt használunk, plusz egy-két módosítást is, ami a szériák között lehetséges. Amin nem kellett változtatni, például az eredeti Tigra üléseken, öveken és a kormány is maradt.

Sportmenü: Nem semmi. Ezek szerint S3-ban indultok az 1.6-ossal.

Sződy Zsolt: Igen, már régi vágyunk volt ez a köbcenti és ez a kategória. Évek óta nézegettük, hogy majd egyszer ott folytatjuk. Hát ez az egyszer most van. Szerettünk volna egy száz lóerő feletti autóval versenyezni. Meghoztuk a döntést. Voltunk már S1-ben, két évet S2-ben, nem volt kérdés hova tovább.

Szody_fiverek_Track_Racing01_2018_sportmenu

Sportmenü: Jártatok Németországban egy Opel versenyautó-építő cégnél. Ez is számított a márka melletti döntésben?

Sződy Zsolt: Valóban voltunk kint tavaly ősszel, meghívtak a céghez, megnéztük hogy épülnek a TC-R-es Astrák. Gyönyörűek, ahogy épülnek az maga a profizmus. Részben ez is számított, de valójában más szempontok alapján mérlegeltünk és döntöttönk. Főleg lóerő, köbcenti és a számunkra testhezálló dolgok miatt.

Sportmenü: Valamennyire kockáztattok, hiszen a megszokottról belevágtatok az ismeretlenbe…

Sződy Szabolcs: Pontosan így van. Tavaly már úgy éreztük, kissé eluntuk az 53 lóerőt. Kellemes volt a megszokott. De ki kellett lépnünk a komfortzónánkból, ahogyan több versenyzőtársunk is tanácsolta. Megléptük. Az autót nem ismertük, azontúl, hogy nagyon szép, jól megtervezett formájú. Át kell állnunk agyban is, de nemcsak a pályán. A felkészítésnél, a szerviznél is. Nincs rutin, hogy „tudom hová nyúlok hét éve, és ismerem… fejből javítok, mozdulok”. Meg kell tanulni a márka rendszerét, szokásait és a pályán az autó viselkedését is. Új kihívás, de állunk elébe, persze szerényen és óvatosan. 

Sportmenü: Mik a terveitek, az elvárások idén?

Sződy Zsolt: Elvárás nincs. Ismerkedünk az autóval, a kategóriával. Később próbálunk majd gyorsulni, fejleszteni. Tanulnunk kell ennyi év után is. De úgy érzem évezzük és hiszem, hogy a szezon második felére beleszokunk a dolgokba. Meg kell tanulni terelgetni a Tigrist.

Sportmenü: Jól gondolkodtok. Támogatóitok, partnereitek mit szóltak az új autóhoz? Gondolom Velük egyeztettetek már az autóbemutató előtt?

Sződy Szabolcs: Természetesen. Azt már korábban beszéltük, hogy váltani készülünk. Az autót illetően mi döntöttünk. Több szempontot figyelembe véve. Amikor meg volt a kocsi, bemutattunk, hogy ezzel megyünk idén. Mindenkinek tetszett, nem csak az autó külseje, hanem maga a döntésünk is. Érdekesség, hogy partnereink többsége piros logóval rendelkezik, akaratunkon kívül egyezik az új csapat arculatával. Idén a Medikémia Zrt. Prevent autóápolási termékeit használjuk autónkhoz a versenyek során. Illetve a BMC világcég sport légszűrőivel megyünk majd a futamokon. Ők új partnerek, a Sportseconds hírportállal együtt. Harmadik évünket kezdjük el az Orbico Hungary Kft.-vel, amely a Shell kenőanyagok magyarországi forgalmazója. A Sportmenü (sportmenu.hu), az Amdala.hu hírportálok, Kárászy Kft., a Brisk Hungary Kft., a Nyomdaker, a Tikkadt Szöcske kólákat az Italműhely Kft. biztosítja.

Sportmenü: Mi kívánhatnék így a szezon elején? Nagy kalappal és sok sikert a szezonkezdetén a tanuláshoz, év közben meg a fejlődéshez egyaránt!

Sződy fivérek: Köszönjük szépen! Sok munka vár ránk, de igyekszünk!

 

Képek: Track Racing, amdala.hu