5 bajnokság, 3 nap, 1 pálya

Június 16-18 között megnyílt a nagyközönség előtt a Hungaroring.

Az igazi nyárral együtt az autóverseny élet is megérkezett a Hungaroringre és sok ezer embert csábított a jól ismert aszfaltcsík közelébe. Ki is kell használni ezt a lehetőséget, mert a pálya átalakítása miatt ezt az eseményt most pár évig nélkülözniük kell majd a látogatóknak. A felújítási munkálatok miatt ugyanis idén már csak a Forma 1 látogat ide, a következő években pedig csak a száguldó cirkusz hétvégéjére teszik üzemképessé a Hungaroringet.

De ne szaladjunk még ennyire előre! A nyári szünet és a meleg idővel együtt több ezer szurkoló számára ez a hétvége felejthetetlen élményt nyújtott, hiszen testközelből lehetett megcsodálni a TCR autók mellett a múlt heti Le Mans futamon is hasonló autókkal versenyző GT csodákat, valamint az Euro Formula és Formula 4 Regional járműveit. A versenyeket pedig a márkakupás Clio Cup Series foglalta keretbe, 49 indulójával mindenképpen kiemelkedő programként – számolt be a Track Racing.

Legnagyobb érdekeltségre mindenképpen Michelisz Norbi tartott számot, ahogy az ő autója előtti sátorterület volt a legzsúfoltabb, bár Losonczy Levente autóját is sokan megcsodálták. De szintén magyar indulóknak, Révész Leventének szurkolhattunk a Formula 4 Regionalban, valamint Berta Benjáminnak (Euroformula) személyében.

Bár a magyar himnusz ezúttal nem csendült fel, de így is rengeteg látnivalóval szolgált a két nap, aki ügyes volt összefuthatott egy közös fotóra Emerson Fittipaldi Formula 1 és Indycar legendával, Alexander Wurz korábbi kiváló osztrák F1-es pilótával, de Pedro Lamy is elérhető volt aláírásra a régi nagyok közül. Meg kell említenünk még Andrea Montermini és Manuel Reuter nevét is, akik szintén aktívak még ma is az autósportban.

És hogy az új tehetségek közül kik lesznek legendák? Az még a jövő zenéje, de az biztos, hogy a dobogósokra bizony érdemes lesz figyelni a közeljövőben!

Fussuk csak át a szombati eredményeket:

A GT első futamát a német-ománi Schiller-Zubair páros nyerte.

A TCR szombati napján Erlacher remekelt Girolami és Azcona előtt.

Ami a vasárnapi napot illeti, a dobogósok az alábbiak voltak:

GT: Chovet és Paul páros győzedelmeskedett

TCR: Björk, Huff, Vervish a dobogón.

Egy valami biztos, hogy érdemes volt paddock jegyet váltani mindenkinek. Nemcsak az aláírás szekciók miatt, hanem mert a csodás motorhome-ok mellett a felnik-kerekek kezelését nyújtó csapat sátra is nyitva volt, ahol szájtátva lehetett követni a gumik megújulását. Ahogy a szerelők munkájába is be lehetett pillantani, de egy üzemelő mosógép és a padokon egymás mellett ülő csapattagok falatozása sem a paraván mögött zajlott. Így egy jelentős szelete ennek a zártnak tűnő világnak elénk tárult.

Ami magát a versenyt illeti a VIP terasz remek megfigyelő állomás volt a boksz utca felett, főleg a GT futam közbeni látványos kerék és pilótacserére, illetve tankolásra. Igazán egyedi élményt nyújtott a szerelők sürgése, de a füleket igencsak igénybe vette ezeknek a csodáknak a hangereje. A boxban egy szombati, majd egy vasárnapi majdnem koccanástól eltekintve – amit a pilóták remek reflexe, illetve az előző két éppen üres boksz nyújtotta hely lehetősége – csak a kerékkulcsok dolgoztak. Mint megtudtunk, az autók nem azonosak a Le Mans-ban futottakkal, de a szerelők többsége egy hete még a 24 órás versenyen teljesített szolgálatot.

A vasárnapi futam egyik különlegessége volt a rajtrácson a második GT futam előtt zajlott esküvői ceremónia volt, ami igazán egyedi emléket nyújtott még a versenyzők számára is.

Összességében felejthetetlen élményekkel gazdagodott bárki, aki kilátogatott a két nap valamelyikén. A folytatásra azonban várni kell. Az átalakítás megkezdődött, a bejárati kapuval együtt a F1-en kívüli események most 2 évre biztosan búcsúznak a Ringtől.

(Czárl Adrienn)

Fotók: Sződy Szabolcs, Sződy Zsolt