Bemutatták a 2020-as Giro d’Italia magyarországi rajtjának szakaszait

Mint ismeretes, az olasz háromhetes körverseny jövőre Magyarországól startol, a Giro a Forma 1-hez hasonló tömegeket mozgat meg mind a látogatókat, mind a közvetítést néző szurkolókat tekintve. Az első három szakaszt rendezhetjük jövőre, az esemény szerepel a kiemelt sportrendezvények listáján.

Az útvonal jóváhagyására majd bejelentésére az áprilisi prezentációt követően ismét hazánkba látogatott a Giro d’Italia-t szervező RCS Sport részéről Paolo Bellino, az RCS Sport igazgatója és Mauro Vegni, a Giro d’Italia versenyigazgatója. A prezentációt Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos nyitotta, amiben beszélt a kormány fő céljairól a Giro d’Italia 2020-as Nagy Rajtjával kapcsolatban (link: http://bikemag.hu/magazin/hirek/giro-ditalia-magyarorszagon-feltarulnak-a-reszletek-1-resz). Szintén beszédet mondott Dr. Szabó Tünde sportért felelős államtitkár, valamint az érintett rajt és célvárosok polgármesterei is.

   

Az útvonal mondhatni a várakozásoknak megfelelően alakul, vagyis egy 9,5 kilométeres budapesti időfutamot két nyugat-magyarországi szakasz követ május 9-én, 10-én és 11-én. Budapesten nem kötöttek kompromisszumot, valóban a legszebb részeken tekernek majd a bringások a Hősök terétől a Budai várig.

A második etap Budapestről a Pilis-emelkedőin keresztül éri el Esztergomot, majd Tatán át Pannonhalma felé veszi az irányt, ahonnan Győr a célállomás 193 kilométert megtéve. Várhatóan sprintbefutó dönt majd a győztes személyéről.

A harmadik szakasz kimondását – állítása szerint – egy napig gyakorolta Mauro Vegni versenyigazgató, Székesfehérvár és Nagykanizsa között 197 kilométert kell majd megtenni. Ezalatt a mezőny érinti majd Veszprémet, a Tihanyi-félszigetet, a Káli-medencét és a Kis-Balatonon keresztül érkeznek a bringások Nagykanizsára, valószínűleg tömeghajrával a végén.

Az útvonal tervezésének kulisszatitkairól Szilasi László, a Giro Hungary 2020 szakmai vezetője nyilatkozott a Bikemag.hu-nak (link: http://bikemag.hu/magazin/hirek/a-magyarorszagi-giro-ditalia-rajt-utvonala-interju-a-tervezesrol):

Mindenképpen Budapestről akartunk indulni, namármost pénteken Budapestet lezárni egész napra lehetetlen. Ezért mi ragaszkodtunk hozzá, hogy szombaton induljon a verseny. Az időfutamon egyrészt azt szerettük volna, hogy megmutassuk a legszebb helyeket Budapestről, másrészt hasonlítson az idei Giro prológjára, ahol egy sík belvárosi kanyargás után mentek fel az emelkedőre. Itt is ez fog történni. A fővárossal mindenben együttműködünk és vannak az érintett forgalmas csomópontokra ötleteink. Például a 4-6 villamost nem megállítani szeretnénk és kivenni a forgalomból, hanem az a terv, hogy ideiglenesen két végállomás lesz az Oktogonon. Az embereknek csak át kellene sétálni az egyiktől a másikig, például egy ideiglenes gyaloghídon.

Amikor elkezdtünk gondolkozni a szakaszokon, Budapest volt az egyetlen fix pont és a városok maguk adhattak be pályázatokat. Komolyan megmozdult az ország, sok-sok jelentkezés érkezett rajt és célhelyszínre is. Ezt próbáltuk összehangolni a turisztikai szempontokkal és a logisztikai oldallal is, a Giro-szervező RCS iroda kéréseinek megfelelően. Az, hogy az ország nyugati felét mutogatjuk, talán érthető, ez a látványosabb, végigmegyünk a Balatonnál. És ha megnézzük, melyek azok a küldő országok, ahonnan nagyszámú néző várható – Ausztria, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország – ezen a területen nekik is sokkal könnyebb lesz megnézni a Girót.”

 

Fotók: Takács Tamás