Az évszaknak megfelelő májusi esőben versenyeztek a Magyar Szlalom Bajnokság indulói.
A csapat beszámolója szerint május 4-én a szemerkélő eső záporra váltott a nap során, és maradt is lényegében végig a versenynapon. A 67 induló ugyan egyenlő feltételek és körülmények mellett versenyzett, de akadtak mégis különbségek… .
Gumiválasztás
Az eső áztatta lacházi repülőtérre, azaz volt katonai területre érkeztek a gyorsulási és a szlalom bajnokság résztvevői. Egy helyszínen, de külön pályán zajlott mindkét verseny. Fontos szerepe van a gumiknak, így a Sződy fivérek főleg erről beszéltek a futam előtt:
„Úgy látjuk, itt esős versenyünk lesz, erre kell számítanunk ma. A versenygumijainkkal érkeztünk, de tartaléknak hoztunk esőre megfelelő abroncsokat is. Mivel ezzel a versenytípussal még nem mentünk idén, csak szárazon. Kipróbáljuk az edzőkörben és meglátjuk lecseréljük-e esősre vagy maradhat.” – mondta Szabolcs és Zsolt.
Versenykörök
Végül döntöttek és maradt a versenygumi. Ezzel indult Szabolcs a 18-as rajtszámmal: „Az első körömben éppen kevésbé esett az eső, ettől függetlenül az igen nedves pályán végül nem csúszott az autóm. Fogalmam sincs itt milyen időket lehet majd menni, de ez a köridő most egyelőre jó viszonyítási alap lesz.”- mondta el Szabolcs első mért köre után. Ennek eredménye 01:59,421 ezredmásodperc lett.
Zsolt már nagyobb esőben indul a 48-as rajtszámmal: „Meglepően jól haladt az autónk esőben. Egy picit csúszott, de egyébként minden rendben volt. A pálya jó vonalvezetésű, lényegében nekünk nedvesen is jó autózható. Más kérdés, mit tudok kihozni ilyen vizes felületen.” – latolgatott Zsolt. Az Opel körideje 01:55,705 mp lett.
A második körben Szabolcs egy bójasor tévesztésnek köszönhetően 20 másodperces büntetést kapott. Ennek következménye az eredetileg 02:00,194-es köridő, 02:20,194-re nőtt. Nagy valószínűséggel ez lett az „eldobós” köre.
Zsolt viszont három másodperccel volt gyorsabb első körénél. 01:52,703 eredménnyel ért célba. Jelenleg a harmadik helye állva, a dobogót tűzte ki célul.
A rövidebb ebédszünet után a záró kör következett. Eredetileg négy körös versenyt terveztek a Szervezők, de háromra csökkentették az időjárási viszonyok és a kisebb időcsúszás okán.
Szabolcs most a hibátlan körre koncentrált: „Hiába mentem hibátlan kört, az eső a rajtomkor esett igazán. Állt a víz a pályán, de ez nem lett volna gond, a látási viszonyok jobban zavartak. Ettől függetlenül elég jól ment minden, nem csúszott az autó. De most nekem ez volt egy reális kör, és persze nem is kockáztattam ilyen körülmények között.” – teljesítve a napot Szabolcs 02:01,686-os záró körével.
Zsolt már csak az „uszodát” kapta, eső nem esett a rajtjakor sem: „Épp elállt az égi áldás, ezért is szerintem jobban mehettem, mint Szabi. Ha jól számolok, ezzel most a negyedik helyen vagyok. Ha így van, akkor ma megdolgoztam ezért a negyedik helyért.” – mondta Zsolt, aki folyamatosan dolgozott a kormánnyal és igencsak jó tempót autózva érte el a végül két értékelhető 1:52-es köridőt. A legutóbbi 01:52,351 mp lett.
Eredmények
A hétfordulós bajnokság második futamán Zsolt a negyedik, Szabolcs pedig az ötödik helyen végzett. Ezzel 5 és 4 pontot szereztek. A bajnokságban pedig a széria 3-as kategóriában a 4. és 5. helyen állnak a kilencből jelenleg.
Napi összefoglaló a fivérektől:
„Számítottunk rá, hogy nem lesz egy könnyű nap. Az eső folyamatosan esett, szerencsénkre nem mindig olyan sűrűn. Ettől függetlenül száraz aszfalton nem mentünk egyszer sem. Hozzászoktunk a nap során, de kiszámíthatatlan volt. A jó tapadásnak és a megcsillanó dobogós hely esélyének örültünk. Majd legközelebb… . Most be kellett érnünk a negyedik és ötödik hellyel, ez sok pontot jelent viszont. Reméljük azért a következő futam melegben és száraz pályán lesz.” – hallhattuk a Sződy fivérektől.
Június 8-án folytatódik a bajnokság, a harmadik bajnoki futammal. Várhatóan ugyanitt, Kiskunlacházán, az elmaradó egri verseny helyett.
Ráadás – 280 km
Zsolt: „Már több éve részt veszek a Balaton-kör kerékpártúrán, ami azt jelentette számomra idén, hogy a teljes kör (206 km) letekerése után még rátettem egy lapáttal. A másnapi 75 km-es Kiskörre is felültem a kerékpáromra.
Nagyon szeretem ezt a sportot is és persze városi közlekedésre is használom a trekking típusú bringámat. Pont lacházán jutott eszembe, hogy mekkora szerencse, hogy nem a Balatonnál kellett átvészelni az egész napos esőt mert reggel 6-tól este 10-ig azért akadályozó tényező lett volna. Arra már nem gondolok, hogy stopper ellen küzdjek. Eddig egy versenyen indultam el a Dunakanyarban, de akkor még bőven 40 alatt voltam korban. Mondhatni, csak kipróbáltam. Szeretem a hosszú túrákat, főleg aszfalton és változatos táj mellett, szép környezetben és a legfontosabb, hogy friss levegőn legyek. Ajánlom mindenkinek a hazai tavak megkerülését kerékpárral.”
Fotók: Track Racing