Hivatalos: 2021-től új néven a Renault, Alpine F1 Team

A Renault F1-es csapata bejelentette, hogy új néven, Alpine F1 Teamként fog nevezni a 2021-es bajnokságba.

A monzai hétvégén röppent fel a pletyka, miszerint a Renault Csoporton belül zajló nagy átszervezések keretében új márkajelzés alatt folytathatja Forma–1-es szerepvállalását a Renault. Cyril Abiteboul csapatfőnököt a múlt hónapban hivatalba lépő elnök, Luca de Meo a héten az Alpine márka vezetőjévé nevezte ki, azzal bízva meg, hogy szervezze újjá a gyártót, hogy önállóbbá téve népszerűsítsék és erősítsék azt – írta az M4 Sport.

A Renault vasárnap megerősítette, az új stratégia keretében 2021-től új néven futtatják F1-es csapatukat: Alpine F1 Teamként. Ezzel párhuzamosan erőforrásukat is új márkajelzéssel, Renault E-tech hibridmotorként futtatják a továbbiakban.

Az Alpine a Renault Csoport csúcsteljesítményű autókat gyártó leányvállalata. 1955-ben alapították, a Renault 1973-ban kebelezte be, és három éve 22 év szünet után újraindították az autógyártásukat is az A110-es kétüléses modelljükkel. Emellett a versenyzés világában érdekeltek, a raliban és a sportautózásban is szereplők voltak, legutóbb a WEC LMP2-es osztályában tevékenykedtek.

Az F1-es csapat névváltoztatása mellett hasonló stratégia áll, mint az Alfa Romeo, vagy a jövőre a Racing Pointot nevére vevő Aston Martin esetében: a királykategória marketingplatformját használva próbálják ismertebbé tenni a márkát. A Renault szemoontjából mindez egyben remek lehetőség is az elhatárolódásra, hiszen a szebb napokat is látott konszern a költségek racionalizálását tűzte ki célul a következő évekre, és az F1-es projekt jobban illik a képbe, ha azt a sporthoz közelebb álló cége zászlaja alatt teszik a továbbiakban.

Az Alpine egy csodálatos márka, erőteljes, vibráló, mosolyt csal a követői arcára. A francia kiválóságot szimbolizáló Alpine bemutatkozása a világ legnagyobb presztízzsel bíró szakágában számunkra egy kaland folytatását jelenti a megújuló sportágban. Egy álommárkát küldünk a legnagyobb nevek mellé, a látványos autóversenyekre, amit nagy lelkesedés övez. Az Alpine értékeket fog hozni az F1-es paddockba: eleganciát, találékonyságot és bátorságot” – fogalmazott Luca de Meo elnök.

A bejelentés kapcsán Monzában tartott sajtótájékoztatón hozzátette még: „Ez egy nagy változás, hiszen a Renault negyvenhárom éve van jelen az F1-ben. És maradni is fog az autón, de csak motorgyártóként. Az F1-et piaci platformként fogjuk használni egy márkánkhoz, amelyet szeretnénk házon belül erősíteni. Még ha a Renault csillogó márka is, az Alpine jobban fog illeni az F1-hez.

Cyril Abiteboul, az F1-es csapat és az Alpine vezetője elmondta: „Ez a változás egy kulcsfontosságú pillanat a csapat és a sportág pályaívén. Az Alpine új jelentést, új értékeket és új színt hoz a paddockba a másik világból hozott versenyszellemmel és a francia kreativitással. Ezek értékek lesznek a 2022-es felkészülésben. Az új szabályok és gazdasági feltételek igazságosabbá teszik a motorsportot, a pénzelosztási rendszert, egyszerűbbé és progresszívebbé a kormányzást. A költségplafon bevezetése gátat szab a költekezési versenynek, és lehetővé teszi, hogy a csapatokat a sportértékük szerint mérjük. Az Alpine-nak a Forma–1-ben a helye, és a győzelmekért fog küzdeni.

A Renault közleményében megjelenő kép és az Alpine hagyományai alapján sejthető, az enstone-i csapatnál jövőre nemcsak a név, az arculat is változni fog. Jó eséllyel eltűnhet a Renault hagyományos sárga-fekete festése is, amit az Alpine kékje válthat.

A franciák az utóbbi éveket tekintve a negyedik nevet változtató csapat. Korábban a Saubert nevezték át Alfa Romeóvá, aztán a Force Indiából lett Racing Point (jövőre Aston Martin), idén pedig a Toro Rosso vedlett Alpha Taurivá.

Az Alpine F1 2021-ben Esteban Oconnal és a két év kihagyás után visszatérő kétszeres világbajnokkal, Fernando Alonsóval áll fel a rajtrácsra. A spanyol személye már önmagában is plusz lendületet fog adni reklámszempontból az újonnan debütáló márkának.