Hungaroringi főpróba

Négy héttel a forma 1-es rajt előtt a kissé átalakult Hungaroring főpróbát tartott: GT open futamokat rendezett. A lelátók megteltek érdeklődőkkel, a rajongók megtekintették a meghosszabbított paddockot, a fotósok pedig felmérték az új képlövő lehetőségeket a pálya mellett. A Hungaroring átalakítása folyamatban van, az első ütem végével a vizsgán átment.

Fotósként, Ring ismerőként egyből a változásokra fókuszáltunk: meg kell mondjam a meghosszabbított paddock annyira jól sikerült, hogy mondhatni teljesen természetes hatást nyújt, mintha mindig is ilyen lett volna a boxok mögötti meghosszabbított rész. Így több kamion és kisegítő tárolási lehetőség van a csapatok számára. A gokart pálya áthelyezésével pedig a lenti paddock rész is lehetőséget adott a betét futamok csapatai számára, hogy kényelmesebben elhelyezkedjenek. Egy változás értintett kissé szomorúan, az pedig a paddock alatti alagút betemetése – a bajnokok fala emlékeinkben megmarad. Viszont szerencsére a fecskék is alkalmazkoztak az új helyzethez és a korábbi rész helyett új fészkelőhelyeket találtak a főépület oldalfalán.

Viszont örömmel tapasztaltuk, hogy a kettes kanyarnál egy kiváló fotózási terasz került kialakításra, ahol a versenyautók szinten alattunk száguldanak el – biztos lesz tolongás a remek helyekért majd. A terasz egész a cél előtti visszafordítői elnyúlik, máris sok érdeklődőt vonzva oda. Kiválló megfigyelő állás.

Ami a boxutcát érinti, a megszokott látvány fogadott minket, akárcsak a lelátók esetében. Az átalakítás következő üteme érinti majd ezeket a területeket.

Na de nézzük a futamokat és a résztvevőket, akik hazánba látogattak. Népes mezőny érkezett a hétvégére, hiszen több verseny is zajlott egyszerre: Formula regional, International GT Open, GB 3 Championship,  Euroformula Open, Porsche Carrera Cup DEU és Swift Cup Europe futamokat is rendeztek egyszerre. És szurkolhattunk ezúttal is nem egy magyar versenyzőnek.

Nézzük a hétvége alakulását: pénteken rekkenő hőségben tesztelték az aszfaltcsíkot az indulók, még meg is mosolyogtam a tűző napon a gumiszállító kisautókon az esőabroncsokat, amikre másnap nagyon is szükségünk volt. Szombatra senki nem bánta az enyhébb időjárást és reggel, illetve délután is szükség volt a barázdált gumikra. Vasárnap viszont mondhatni ideális időjárási körülmények között futhattak a versenyzők, a felhőknek köszönhetően nem izzott az asztalt, és a nézők is örültek a kellemesen fújó szélnek.

A szombati, első futamok eredményei az alábbiak szerint alakultak: a király kategóriában, a GT PRO kategóriában a top csapatok megosztották a dobogót, Audi, Ferrari és Mercedes sorrendben (Eastalent Racing, Spirit of Race, Team Motopark), míg a Lamborghini leszorult róla. A PROAM-nál viszont teljes Ferrari dobogó volt az első futamban. (Spirit of race, Racing one, AF Course). Az AM kategóriában pedig a Mercedes szendvicsbe fogta a Lamborghinit a dobogón (GetSpeed, II Barone Rampante, Team Motopark). Vasárnap a Lamborghini felkerült a dobogóra, az Oregon csapat révén nyert a Pulcini Primm páros a Porche és a Mercedes előtta PRO kategóriában. A PROAM esetében egy Audi felkerült a dobogó legaljára, amit a Ferrarik uraltak (Cheever és tesó Pulcini). Ebben a kategóriában indult Nagy Dani a Zengő Motorsport színeiben ismét versenyen és a két futamon egy 11. és egy 13. helyet szerzett. Az AM kategóriát vasárnap Nana és Osieka nyerte egy Mercedessel.

Euroformula 1. Versenynél Magyar dobogónak örülhettünk: Benavides, Shin, Révész befutó volt az első futamon (mindhárom Team Motopark). A második és a harmadik futamot is Simonazzi nyerte vasárnap. Ebben a kategóriában indult Fernando Barichello, a kiváló F1-es pilóta fia is, aki egy dobogóval gazdagodott.

GB3: az első futamon Xie nyert, míg a második futam ausztrál győztest ünnepelhetett (Sharp), a harmadikon a francia Rogeon diadalmaskodott.

Formula regional by Alpin bajnokságban a finn Taponen diadalmaskodott mindkét futamon.

Végül a Porshék mezőnyében szombaton a francia Klein, vasárnap Haverkort első győzelmét aratta.

A Hungaroring most egy kicsit pihen, az utolsó simításokat végzik az átalakítás alatt álló pályán és remélhetően a bejáratnál készülő irodaépület is impozánsabb külsőt ölt a három hét múlva lassan érkező F1-es kamionoknak.

(Czárl Adrienn)

Fotók: Sződy Szabolcs