Már csak valamelyik Audi lehet az idei bajnok a vezető trióból

Sötét felhők terrorizálták a szezon 13. Német Túraautó Bajnokság (DTM) korlátozott számú nézőjét és persze a pilótákat, csapatokat a belgiumi Zolder 4 kilométeres pályáján.

Rast szombat délelőtti – a reggeli eső miatt még esőgumis – kvalifikációs győzelme nem okozott nagyobb meglepetést, nem úgy Glock második rajtkockája, ha másért nem is, mint hogy ezt „ősmárkájával”, azaz egy BMW-vel tette, ami bizony ritkaságszámba megy ebben az évben. Mint ahogy a bajnokságot vezető Müller csak hetedik helye is a rajtrácson. Két kanyar után Frijns (Audi) azonnal feljött a második helyre, melyen összetettben is állt, Glock nem kakaskodott ellene, a külső szemlélő akár azt is vélhette, hogy nem akar a bajnoki címért folyó harc eldöntésébe beleavatkozni. Ám amikor az év végi 4. helyezésért közvetlen vetélytársával Rockenfellerrel (Audi) került szembe, ott már kemény oda, vissza előzéseket is bevállalt, de mindezek a koccanások határáig elmenő, ám sportszerű összecsapások voltak. A korán elkezdődő kötelező kerékcserék majd a táv feléig (25-30 percig) elhúzódtak, így a valós helyzetet csak becsülni lehetett. Rocky csapatának „sikerült” egy vélhetőleg DTM-es negatív csúcsot produkálni, melyben ez a művelet majd fél percig tartott és a mezőny végére sorolta a volt DTM bajnokot, aki ezek ellenére a végére pontszerző tudott lenni.

(fotó: DTM Média)

A karosszéria-károsodásokat is hozó Eng (BMW) és Green (Audi) vetélkedés utóbbi kiállását eredményezte. Mindezek közben Müller a magát semlegességhez tartó Glockot is letudva, a végig vezető Rast, és az összetett pontversenyben 2. Frijns mögé beállva teljessé tette a szombati verseny dobogósait, egyben a végső győzelemre is esélyesek trióját. Vasárnap teljesen száraz és napos körülmények között a mostani időkben valóságos mini atombombát robbantott a BMW: Glock és van der Linde indult az első sorból, Rast és von Habsburg (Audi) a másodikból, Müller és Frijns pedig a 7. és 8. rajtrácsról. Rast szerelői csodát tettek, mert miután beállt a rajtkockájába az első motorindítás urán füstölni kezdett autója és még lángnyelvek is nyalogatták a motorháztetőt. Nos, ezt az igazán súlyosnak kinéző bajt olyan jól megoldották, hogy az Audi a rajtnál rakétaként lőtt ki a két BMW között és faképnél hagyta a mezőnyt még az első, enyhébb kanyar előtt. Őt csak az ugyancsak második soros trónörökös Ferdinand Habsburg tudta követni pillanatokig, aki viszont összekoccant a pillanatok alatt „elherdált”, éppen a második helyre visszakapaszkodni készülő Glockkal. Mindketten megpördültek, de visszacsatlakoztak a mezőny végére.

(Luca Auer, fotó: DTM Média)

A 12. körre Frijns feljött a 4. helyre is kiment kerékcserére. A DTM-ben nem szabad melegítőpárnákban tartani a bevetendő gumikat, de Frijns a bajnoki címért van nagy harcban, így ritka szarvashibát vétett: a boxutca szűk, enyhe balos kivezető szakaszán a hideg gumik miatt autójának jobb eleje belecsúszott a fémkorlátba és bár ment még vagy 50 métert, be kellett látnia, hogy a kormánymű végzetes ütést kapott, így ki sem ért a versenycsíkra, hanem egy kisebb beugróba leparkolta versenygépét. Hogy a nullázásának milyen következményei lesznek, azt a hátralévő négy futam élcsoportjának eredményei fogják megmutatni. Indianapolisi repülőrajttal folytatódott a verseny, ahol persze újra összetömörült a már szakadozó mezőny, új verseny kezdődött. Van der Linde vezetett, de csak a második kanyarig, ahol az eredetileg hetedik helyről kezdő Müller átvette a vezetést, de még nem volt boxkiálláson és még 25 perc volt a végéig. Az azon már túlesett Rast, Rocky, Auer (BMW) például csak a középmezőnyben bújt meg, de ahogy mindenki letudta a kötelező kiállást, a kerékcserét ugyancsak halogató Wittmann mögött már az élbolyban köröztek. 15 perccel a befutó előtt már ők voltak a vezető trióban, ahol Rast a tüzessé váló autóval egyre jobban otthagyta a többieket és biztosan nyert. Rockenfeller állhatott a dobogó második, Auer (BMW) a harmadik fokára.

(Frijns, fotó: DTM Média)

Az élről (pocsékul) rajtoló volt F-1-es Glock 4., a vele ütköző, két különböző színű cipőben vezető Habsburg 7. lett, és idei sorozatos jó helyezéseivel feledteti tavalyi vesszőjárását az Aston Martin színeiben, bizonyítva, hogy nem benne volt a hiba. Pezsgőt bonthatott a csapata körében Fabio Scherer és Zolder lesz az ő Mekkája, a svájci újonc 14. versenyén szerezte meg első pontjait, a sorozatos nullák mellett a táblázaton most rögtön 10 pont virít, és hol van még a vége a szezonnak? – gondolhatja. Nála szomorúbb helyzetben csak a volt F1-es lengyel Kubica van, eddigi egy pontjával lepipálta a svájcit. most hirtelen tízszeres hátrányban maradt.

Megjegyezném, hogy számos Forma 1-es pilóta (többek között Alesi, Frentzen, Häkkinen, Ralf Schumacher, Petrov, Coulthard, Keke Rosberg, di Resta – ő azért volt DTM bajnok) próbált már szerencsét a DTM-ben, de az itt elért eredményeiket látván úgy néz ki, hogy keményebb falatnak tűnt mindannyiuknak, mint gondolták, vagy gondolhatnánk mi is.

(René Rast, fotó: DTM Média)

René Rast duplájávan is csak a második helyre jött fel, 10 pont a hátránya a vezető Nico Müller előtt. Frijns nagy lehetőséget hagyott veszni, dobogós, vagy a közeli helyezéssel második helyen is lehetne, Rocky, Glock, van der Linde, Wittmann és Duval behozhatatlan távolságban állnak a dobogós helyektől.

A kétfős csapatok versenyét az Audi Sportline már megnyerte, az Audi Team Rosberg szinte biztos második, az Audi Team Phoenixet még megszorongathatja a BMW Team RMG és a BMW Team RMR. A 4 Audi duó pilótája eddig összesen 961 pontot gyűjtött idén. a 3 BMW a felét sem ennek, Kubica BMW-t használó Orlen egysége 1 pontnál tart.

Márton István

Képek: DTM Média