Túl a két hazai meccsen – de még messze nem ért véget a nagy izgalom és a fociláz!

Náksi Attilával beszélgettünk a szurkolásról, a korábbi két magyar meccsről, a közösségi hangulatról, rajongásról, az after partyról és az éjjelről, ami soha nem érhet véget.

Ha fociról van szó, általában a rivalizálás jut eszünkbe, nem csak az ellenfelek összecsapása miatt, hanem a közönség is megosztott. Ha jobban belegondolunk azonban, ugyanazt a játékot, meccsnézős programot és hangulatot szeretjük a közös rajongás pedig összehoz minket.

Az elengedhetetlen közösségi élményt, összetartást meccsről meccsre erősíti Náksi Attila immáron hivatalosan is a foci himnuszává vált dala.

Ezt a dalt a magyar válogatott szurkolói tették naggyá, azóta pedig az egész ország büszkén, az összetartozás és a boldogság dalaként énekli. Hatalmas élmény és persze megtiszteltetés is egy olyan dalnak, ami nem sport témában íródott. Nem szokatlan jelenség ez nemzetközi szinten sem: a szurkolók sokszor máshogy élnek meg pillanatokat, utazásokat, mérkőzéseket, mint egy átlagos zenehallgató, mást jelent számukra egy-egy dallam, más funkciója van a zenének. Bármilyen magyar sportrendezvényen a győzelem és a motiváció, a drukkolás dalaként éneklik, de felcsendül családi, baráti bulikon, koncerteken is.” – meséli a szerző.

Különleges az idei labdarúgó-Európa-bajnokság, hiszen a világjárvány felülírta az eredeti terveket, a játkosoknak és a szurkolóknak is új várakozási és felkészülési időszakot, lehetőségeket diktált. A Coca-Cola – az UEFA hivatalos támogatójaként – készített egy közös szurkolói videót, amiben a lelkes focirajongókkal együtt Náksi Attila is kivette a részét a ráhangolódásból, hogy a lehetőségekhez mérten beizzítsa a hazai közönséget, egyelőre a közösségi médián keresztül: az izgatott szurkolók saját felvételeik megosztásával mutathatták meg, hogy mennyire és hogyan várják a nagy eseményt.

Izgalmas vállalkozás volt, ráadásul az Eb-hangulat idén kicsit lassabban indult be, de – látván a sok lelkes drukker felvételeit is –, szerencsére végül átjárta az országot a kezdésre. Aztán beindultak a meccsek… Hihetetlen élmény a két szurkolói vonulás a Hősök tere és a Puskás Aréna között 20-20 000 emberrel, hátborzongató, felemelő élmény. Az egész ország egy csapatként szorított a magyar válogatottnak, hiszen nem csak a lelátó sorairól, hanem az otthoni kanapékról és különböző vendéglátóhelyekről is harsogott a biztatás, tapsvihar. Ilyen szurkolói erő jelenleg nincs még egy Európában.” – idézi fel Náksi a friss élményeket.

Lezajlott két, teltházas, hazai pályás meccs. A lelátók jelentős részét a magyar szurkolók töltötték meg, nagy erővel zengett az éljenzésük, ami támogatást jelentett a csapatnak. A szerda este Münchenben zajló magyar-német meccset a hazai közönség csak távolról tudja támogatni, de a fergeteges hangulat a kivetítők előtt is meg szokott valósulni.

Ráadásul Budapesten a Városligetben található a Coca-Cola által is szponzorált hivatalos UEFA Fan Zone, ahol az óriás kivetítők előtt 11 000 szurkoló gyűlik majd össze aznap, hogy Dj Náksival és a Soho Party egykori énekesével, Bettyvel a színpadon is elénekelje, hogy „az éjjel soha nem érhet véget”.

Akkorát fog szólni, hogy a csapat Münchenben is hallani és érezni fogja egy egész ország támogatását!