Minden készen áll, jöhet az 52. Kékszalag Raiffesen Nagydíj!

Hatszáznál is több vitorlást várnak a szervezők a csütörtök reggel 9 órakor rajtoló 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra – mondta a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) elnöke szerdán Balatonfüreden, a verseny sajtótájékoztatóján.

Kollár Lajos szerint nagy a vitorlázókedv, mivel tavasszal nem tudtak versenyeket tartani, a hajósok pedig megméretnék magukat. Reményei szerint rekordot is dönthet a nevezők száma – 2018-ban 682 vitorlás indult. Hozzátette, a meteorológusok idén is a tavalyihoz hasonló gyenge szelet várnak – számolt be a Magyar Vitorlás Szövetség hivatalos honlapja.

Holczhauser András, az MVSZ főtitkára kiemelte: a hagyományos Balaton-kerülő viadalon fokozott figyelmet fordítanak a járványügyi előírásokra. A nevezéshez kézfertőtlenítés után, szájmaszkban lehet csak belépni és testhőmérsékletet is mérnek a versenyzőknél. A főtitkár elmondta: az elmúlt két hétben 90 új hajót regisztráltak a rendszerben, és szerda délelőtt 350 körül járt az indulók száma. Közölte, a balatonkenesei bóján nem módosítottak, azonban három helyen – köztük a tihanyi csőben is – a süllőágyak miatt sárga kivilágított bójával jelzik a veszélyes szakaszokat. Holczhauser András tájékoztatása szerint a tizenharmadszor megrendezett ifjúsági versenyen, a Kékpántlikán 51 hajó indult szerda délelőtt.

Hári Lenke, Balatonfüred alpolgármestere hangsúlyozta, Balatonfüred életében fontos szerepet tölt be a sport, azon belül is a vitorlázás. A Kékszalag nemcsak egy tókerülő verseny, hanem a vitorlázás ünnepnapja is Balatonfüreden, a tókerülő verseny bekerült a város értéktárába is – monda az alpolgármester.

Dr. Zolnai György, a névadó támogató Raiffeisen Bank vezérigazgatója elmondta: 15 éve támogatják a vitorlázást. A földvári Raiffeisen One Design Kupa nagyhajós verseny mellett tíz éve segítik a tizenháromszoros repülőhollandi világbajnok Majthényi-Domokos párost. Idén pedig a legrangosabb balatoni verseny, Európa legnagyobb tókerülője került

a támogatott sportrendezvények közé, nem véletlenül. A legeredményesebb hajók innovatív, sikeres technikája hasonlít a bank törekvéseihez: a Raiffeisen legújabb fejlesztéseivel az első számú mobilbankká válik a közeljövőben.

Dr. Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra vezérigazgatója bemutatta az idei verseny díjait, és elmondta: a Kékszalag értékteremtő rendezvény, ezen az alapon hosszú távú kapcsolatban gondolkodnak. A tiszteletdíjak olyan klasszikus porcelán serlegek, amelyeken a fehér-kék-arany színkombináció a vizet, a fehér vitorlát, és az értéket, az eleganciát jelképezi.

A címvédő Petrányi Zoltán, a Racing Django kormányosa egy “szeszélyes nőhöz” hasonlította a Kékszalagot, mert nehéz megszerezni és még nehezebb megtartani. Úgy érzi, körülbelül tíz csapat esélyes a győzelemre.

A tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas izgalmas versenyt vár. Azt mondta, tavaly is hasonlóan erős volt a mezőny, mindenkire nagyon oda kell figyelni. Csapatukba két 19 éves fiatalt építettek be, Zentai Benedeket és az egyik legtehetségesebb hazai vitorlázónak tartott De Jonghe Arthurt.

Kelemen Tamás, az időrekordot tartó Raiffeisen Fifty-Fifty taktikusa elmondta, a várható kis szél nem kedvez a hajójuknak. Taktikájukat az határozza meg, hogy a szélcsendes időben ne maradjanak le az élmezőnytől, és ha feltámad a szél, abból előnyt tudjanak kovácsolni.

Detre Szabolcs, aki testvérével, Zsolttal a magyar vitorlássport egyetlen olimpiai érmese (1980, Moszkva, bronz), a Lillafüred 75-ös cirkáló taktikusa a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a vitorlázás alapját a klasszikus hajók adják, ezért ezekre is érdemes odafigyelni.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg. A Balatonfüreden csütörtök 9 órára kiírt rajt után a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésre ahhoz, hogy teljesítsék a mintegy 155 kilométeres távot.

A Kékszalagot tavaly a Petrányi Zoltán kormányozta Racing Django nyerte, a rendkívül szélcsendes versenyben 15 óra 37 perc alatt megkerülve a Balatont. A versenycsúcsot a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty, egy kétárbocos, magyar fejlesztésű katamarán tartja, amely 2014-ben 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt ért célba. A legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas nyerte meg Kékszalagot.

Az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kizárólagos autós szponzora a Porsche Pest

Az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj hivatalos órás partnere a Seiko

Az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj hivatalos díjszállítója a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.

Az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj hivatalos napozás előkészítője az Ilcsi