Rekord idővel az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty nyerte a Kékszalagot

Rekord született az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon: az első helyen befutó MLS Raiffeisen Fifty-Fifty 5 óra 3 perc 56 másodperc alatt teljesítette a légvonalban több mint 150 kilométeres – Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred távolságot. Ezzel több mint 2 órával megdöntötte a saját, múlt évi versenyen elért 7 óra 13 perc 21 másodperces időrekordját.

Elsőként futott be Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő vitorlásversenyén, a július 6-án 11 órakor Balatonfüredről induló 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon a magyar fejlesztésű, kétárbócos katamarán, a MLS Raiffeisen Fifty-Fifty (legénység: Goszleth Marcell, Józsa Márton, Németh Áron, Adorján Csaba, Józsa-Kovács Attila, Erőss Loránd János, Bagyó Áron). A csapat 5 óra 3 perc 56 másodperc alatt tette meg a légvonalban több mint 150 kilométeres – Balatonfüred- Balatonkenese, Siófok-Keszthely-Balatonfüred – távolságot. A hajó ezzel több mint 2 órával megdöntötte a saját 7 óra 13 perc 21 másodperces időrekordját, amit tavaly állított fel – közölte a Magyar Vitorlás Szövetség.

(RSM; fotó: Sportmenü / Sződy Zsolt)

Az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty után másodikként a RSM (Vándor Róbert, Kalocsai Zsolt, Lange Péter, Bali István, Fekete András, Margitics Botond) futott át a balatonfüredi célvonalon, harmadik pedig Prospex-Delta Sailing Team (Kaiser Kristóf, Rauschenberger Miklós, Munka Márton, Szigeti Stacey Dániel, Haidekker Elemér Péter, Dávid Dániel Dávid, Weidinger György) lett.

(Prospex; fotó: Sportmenü / Sződy Zsolt)

Holczhauser András, a versenyt rendező Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára azt mondta:

Ahhoz, hogy rekord szülessen egy vitorlásversenyen, így a Kékszalagon több tényező együttállására van szükség. Megfelelő időjárás mellett szélerőre és szélirányra, valamint a taktika és a technika is nagyon fontos. A mostani versenyen minden összejött, ami ritka egy olyan hosszú távú versenyen, mint a Kékszalag. Éppen ezért könnyen lehet, hogy a mostani alig több mint 5 órás időrekord több évig is fennmarad. Elég csak arra gondolni, hogy a Nemere II 75-ös cirkáló 1955-ben elért 10 óra 40 perces időrekordja csaknem hat évtizeden át érvényben volt.

A mostani időjárás a mezőny többi hajójának is kedvezett a verseny első negyedében, ezt jelzi, hogy a balatonkenesei fordulót a múlt évi versenyhez képest 20 perccel korábban vette a mezőny vége. Az 55. Raiffeisen Nagydíjon elinduló több mint 500 hajónak szombat délelőtt 11 óráig kell befutnia, akkor jár le a 48 órás limitidő.

fotó: Sportmenü / Sződy Zsolt