Jubileumi szlalomverseny Kecskeméten

Október 23-án hétfőn, piros betűs ünnepnapon tartották a 2023-as szlalom bajnokság évzáró futamát.

Kecskeméten, a Birizdo Gokart Stadionban korán reggel már sok autó állt a depóban, hiszen a jubileumi futamra rég nem látott versenyzők is visszatértek, hogy együtt versenyezhessenek és ünnepelhessenek. 112 nevező várta a rajtot kiváló időben, 20-22 fokban.

A Századik

A Szervezők is nagyon készültek erre a futamra, így nem véletlenül esett a választás a gokart pályára. Mivel a versenyzők java Kecskeméten kezdte, vagy még a pályafutása elején sok-sok versenyen vett részt ezen az aszfaltcsíkon.

A Sződy fivéreknek is sok emlék fűződik ehhez a helyhez:

„Bár, az első találkozás a szervező csapattal a kecskeméti Tesco parkolóban tartott versenyen volt, a gokartringen is hosszú éveken át mentünk. Legutóbb 2016-ban. Szerettük, és ha volt is egy kis vonalvezetés módosítás, nekünk sok eredményünk született itt. Öröm volt visszatérni ismét.”

– elevenítették fel emlékeiket a testvérek, Szabolcs és Zsolt.

„Szlalom legend(a) vagy!”

Az autók felkészítése után a versenyzői eligazításra invitálták a résztvevőket. Sokak meglepetésére éremátadással kezdődött a nap, mivel a „régi” pilótáknak, akik vagy 1999-től vagy kicsit később, de csatlakoztak a versenyekhez – majd a szakággá válás után is maradtak hűen a szlalomban -, egy-egy emlékéremmel köszönték meg a hűségét és kitartását.

Aztán mindenki versenyautóba ült és elkezdődött az edzés.

VIP autóversenyző a Tigrában

A Sződy fivérek Opel Tigrájával a testvérek mellett egy ismert név is indulóként szerepelt a versenyen. Ágó Béla autóversenyző, aki korábban a szlalom szakág vezetője volt, de jelenleg is aktív tagja a szlalom szakágnak. Továbbra is ATB, azaz technikai ellenőrző bizottság tagja.

Versenykörök

Béla a nullás rajszámmal előfutóként indult a jubileumi futamon:

A legfontosabb: köszönöm a lehetőséget. Érdekes megtapasztalni egy új autót és látni, hogy merre lehet fejlődni. Az autó hibátlanul felkészítve gurult a pályára. Az ergonómia, kilátás rendben, gyorsan kiismerhető a tesztkörön. Az első kellemes meglepetés, hogy a hátsó tengely tapadása szinte mindig megvan – soha nem csúszott meg és így végig számíthattam az alulkormányzottságra.”

– osztotta meg első tapasztalatait Ágó Béla. Első körének mért ideje 1 perc 28 másodperc 083 lett.

Zsolt 32-es rajtszámmal tért vissza a gokartpálya vonalvezetésére:

„Hét év után először mentem ismét itt futamon. Ez az autó volt már ezen a pályán, sok kört gurultam vele egy céges rendezvénynapon, de rajtszámmal és versenygumival ez a premiere. Nem felejtettem el, hogy trükkös a pálya, de most még meg kellett tanulni, aztán gyorsulni.”

– mondta Zsolt, akinek körideje 1:27:308 mp. lett.

Szabolcs 83-assal indult:

„Alapvetően egy gyors pálya, de van benne két-három trükkös kanyar, amit ésszel kell bevenni, például mert 90 fokos. Az ideális ív megtalálása nem olyan egyszerű, még anno Suzukival kiválóan meg volt, de ez egy más autó, és a pálya is változott kicsit. Szó mi szó, meg kell tanulni.”

– véleményezte első körét Szabolcs. Körideje 1:31:575 mp. lett.

A második kört ismét Ágó Béla nyitotta az Opellel. Gyorsult, megszokta az autót, így időeredménye is jobb lett: 1:26:899 mp. Zsolt javított majdnem szűk egy másodpercet. Így az óra 1:26:326-ot mutatott. Szabolcs rontott szűk hét tizedet, ezért 1:32:234-es idővel ért célba.

A harmadik körben Béla a nullással, 1:25:686-os időt teljesített:

„Egyre jobban megszoktam az autót, körről-körre. A tapadás most volt optimális, úgy érzem, ez most egy megfelelő köröm volt és az időeredményben is megfelelő ennyi vezetés és tapasztalás után.”

– mondta Béla a záró köre után.

Zsolt rontott, ezért visszacsúszott az aktuális tabella kategória hatodik helyéről:

„Lehet, hogy már hűlt az aszfalt és a tapadás nem volt a nappali. Mindenesetre a mai nap során ez lett a legrosszabb köröm, kicsit sajnálom.”

– foglalta össze a tényeket Zsolt. Köridejét tekintve 1:27:501 mp lett.

Szabolcs javított, versenynapja leggyorsabb körét autózta:

„A második körömet sem éreztem rossznak, de ezt kifejezetten jobbnak. Kár, hogy nem ez volt a nyitóköröm, és ebből faragtam volna körről-körre. Legalább egy kör jónak mondható.”

– elemzett Szabolcs. Záró körének ideje 1:30:448 mp. lett.

Eredmények:

Ágó Béla idejét mérték ugyan, de versenyen kívül teljesítette a köröket, mint előfutó. Sződy Zsolt hetedik lett, Szabolcs kilencedik. Előbbi két ponttal gazdagodott.

A nap összefoglalója a három versenyzőtől

Ágó Béla:

„Nagy élmény és maradandó emlék a Sződy fivérek csapatában lenni, amikor bárki kérdezte milyen autóval megyek, a válaszom után senki nem kérdezte, hogy „Ők kik”? Mert a legendákat mindenki ismeri! Most én is részese lettem ennek a legendának! Köszönöm!”

– összegzett a nap végén Béla.

Sződy fivérek:

„Számunkra a helyszín, a hangulat és a két emlékérem jelentett sokat ma. Meg persze a jó idő, amire nem számítottunk ilyen szinten, de nagyban segítette az egész nap pörgős programját. Jót autóztunk, túl sok tétje nem is volt ennek a versenynek számunkra a versenyszezonban az év végi tabellát tekintve. Jó volt látni régi arcokat és a zsizsegő depóban felkészülni a versenyre. Nagy szünet következik, majdnem öt hónap, de mi már idén elkezdünk dolgozni az autón. Köszönjük a Szervezőknek az egész évet és az évzáró futamot is.”

– foglalták össze a versenynapot a Sződy fivérek.

Ezzel valóban lezárult a 2023-as versenyszezon. Legközelebb éves összefoglaló riportunkkal jelentkezünk itt a sportmenu.hu-n.

 

Fotók: Track Racing