A H-Moto Team pilótája, Kovács Bálint a múlt hétvégén a legendás belga aszfaltcsíkon, Spa-Francorchampsban újabb 24 órás vb-futamot teljesített a szlovák Maco Racing Team versenyzőjeként. A 21 éves motoros megjárta a mennyet s a poklot, eddigi pályafutása legnagyobb bukását szenvedte el, míg csapata végül a tizenkilencedik helyen végzett.
Idei második vb-futamára készült a legendás belga aszfaltcsíkon, Spa-Francorchampsban Kovács Bálint, aki az idei Endurance-világbajnokságon a Maco Racing Team állandó versenyzőjeként az EWC valamennyi európai futamán rajthoz áll a Superbike kategóriában. Bálinték legutóbb Le Mans-ban a 13. helyen értek célba – rengeteg technikai gond merült fel a Yamahával –, és ezzel 8 vb-ponttal kezdte meg a csapat a szezont – számolt be a H-Moto Team.
A 21 éves versenyző ugyan ötödik – a tavalyi Le Mans-i versenyt technikai hiba miatt feladta a csapata – 24 órás vb-futamát teljesítette, de saját elmondása szerint élete legnagyobb bukását szenvedte el a verseny közben. Mivel nem volt törése, egy rövid kórházi látogatás után vissza tudott ülni a motorra, amelyet végül a tizenkilencedik helyen hoztak be csapattársaival.
A H-Moto Team motorosa a horvát Martin Vugrinec és a francia Enzo Boulom váltótársaként próbálta meg sikerre vinni csapata Yamaha YZF R1-esét. Vugrinec újoncként indult, míg Boulom hatalmasat bukott Le Mansban – elrepedt a lapockája –, így a rajt előtt a verseny teljesítését tűzte ki elsősorban maga elé a csapat.
Az időmérőn Kovács Bálint a második legjobb kört motorozta csapatából, ami végül a tizennegyedik rajthelyet jelentette számukra. A magyar pilóta számára újdonság volt, hogy ezúttal ő kezdte a futamot, azaz ő futhatott a motorért. Az indulás azonban rémálomszerűen alakult, ugyanis a versenygép nem indult be időben, ezért a mezőnytől messze elmaradva, az utolsó helyen érkezett meg az első kanyarba. Utána valamelyest felküzdötte magát, és a huszadik pozíció környékén adta át a motort, csapattársai pedig folytatták a felzárkózást.
Ekkor azonban ismét jött a baj, és Kovács saját elmondása szerint élete legnagyobb balesetét szenvedte el. A HUMDA Academy által támogatott versenyzőt kórházba is szállították, ahol szerencsére kiderült, hogy nem lett komoly baja. Ezt követően visszatért csapatához. Beiktatott egy háromórás regenerációs alvást, majd miután a fizioterapeuták kezelésbe vették, negyed 8-kor ismét pályára gurult, majd komoly fájdalmakkal ugyan, de teljesített három felmenetelt. Csapata végül 504 körrel zárt, ami összesítésben a tizenkilencedik, az EWC mezőnyében pedig a tizedik helyre volt elég. A Maco Racing Team 11 ponttal a tizenharmadik pozíciót foglalja el összetettben.
„Nehéz kihívás volt számunkra a viadal, hiszen ezúttal teszt nélkül érkeztünk Spába. Ráadásul mindent péntekre sűrítettek be – szabadedzések, időmérők és éjszakai tréning – így nem volt egyszerű dolgunk. Az időmérő jól sikerült, de a motor megmakacsolta magát a rajtnál, így a mezőny végéről kellett feljönnünk. Sajnos, amikor már a legjobb tizenötben voltunk, hatalmasat buktam egy gyors kanyarban, a Yamaha kirepült alólam a szervizútra. Szerencsére nem törött el semmim, így még visszaülhettem a motorra. Persze, nem tagadom, még most is fáj a hátam és a kezem, de muszáj volt végigcsinálni. Hatból öt 24 órás vb-futamot teljesítettem, mostantól ismét az IDM-re koncentrálok”
– jelentette ki Kovács Bálint.
Fotó: Izsó Krisztián / H-Moto Team