Verseny esőben és szárazon

Hat hét nyári szünet után a Magyar Szlalom Bajnokság ötödik futama következett az M-Ringen. Augusztus 19-én 76 induló mérettette meg magát nedves és száraz körülmények között.

Felkészülés, égi áldással

A korai érkezés után mindenki kényelmesen felkészítette autóját és depója környezetét a versenynapra, amikor is jött az égi áldás. Nem sokkal a gyalogos pályabejárás után igen nagy mennyiségben és intenzitással. Így esély nem volt elindítani az autós edzést. Azonban sokáig nem várhattak a Szervezők, egy idő után kezdeni kellett. A pálya felszáradását sokan kivárták, a Sződy fivérek sem tettek másként:

„Láttuk, hogy elkezdték az edzést, de még szemerkélt és a pálya teljesen vizes volt. Vártunk, csak a végén indultunk és még így is csúszott, de már jobban autózható volt az aszfalt. A gyalogos pályabejárás során egy érdekes vonalvezetésű, az autós edzésen viszont jó ritmusú pályát vélhettünk felfedezni. Egyelőre nem tudtuk igazán tesztelni, mert nedves volt a sok eső miatt.”

– mondták a Track Racing versenyzői, Sződy Szabolcs és Sződy Zsolt.

Ráadásul most egy kis utasuk is autózott velük az edzésen, aki a szegedi Kamion Fesztiválon rajzversennyel nyerte az élményautózást. Neki mindenképpen tetszett az edzőkör, akár vizes volt, akár száraz.

Versenykörök

A monori pálya egyik jellegzetessége, hogy többféleképpen is variálható a vonalvezetése. Most egy teljesen új kijelölésen mentek végig három körben a versenyzők.

Az első kört majdnem teljesen száraz pályán teljesítette Szabolcs a 24-es rajtszámmal:

„Körnek jó kör volt, de nem teljesítettem a két és fél kört, így ez érvénytelen idővel nem kerül értékelésre. A további két kör számít… .”

– vette tudomásul Szabolcs. Körideje nem lett így.

Zsolt 55-ös rajtszámmal indulva hasonlóan járt:

„Nem mentség, de a versenyzői eligazítás elejét még nem hallottuk, mert az eső miatt később értünk oda. Valószínűleg akkor hangzott el, hogy nem másfél, hanem két és fél kör lesz. Sebaj, most megkaptuk az infót és a fennmaradó két körben helyesen fogunk menni.”

– javította a hibát Zsolt.

A második körben Szabolcs már teljesen száraz vonalvezetésen ment végig, és hiba nélkül egy 2 perc 6 másodperc 151 ezredes időt autózott. Zsolt szintén értékelhető körrel 2:02:007-es idővel ért célba. A harmadik menetben Szabolcs 2:06-on belül végzett ismét:

„Erősebbnek éreztem a záró körömet, de ez a 2:06 vége lett, bár nyolc tized részletkérdés jelenleg. Ennél jobban nem sikerült most mennem.”

– realizálta Szabolcs a 2:06:988-as időeredményét.

Zsoltnak egy nagyon jól induló köre lett volna, több pont várományosaként rajtolt el:

„A tempóm megvolt, kockáztattam is több helyen. A pálya közepén lévő nyújtott bójasornál sok volt a sebesség és egy kicsit lesodródtam balra. Így már korrigálni nem tudtam, nagy ívet vett az autó és kénytelen voltam két bója között átmenni, ami pályaelhagyásnak minősül. Húsz másodperc adódott a valós köridőmhöz, így ezzel teljesen lenulláztam az eredményemet.”

– szomorkodott Zsolt. Az eredetileg mért 1:59:493-as köridőhöz hozzáadott 20 másodperccel 2:19-es időt autózott.

A nap összefoglalója a Sződy fivérektől

„Vártuk a versenyt, jól indult a nap. Azonban az eső és a sok víz reggel rendesen „feltartott” mindenkit, majd elindult az edzés és a versenykörök. Nekünk ez a vonalvezetés most nem hozott eredményt, nem voltunk elég gyorsak. Teljesen jó pályán, jó szervezéssel, egy ritmusos vonalvezetésen mehettünk. Érdekes volt a vizes pályán is menni, de a száraz volt az igazán megfelelő. Várjuk a jól megszokott és ismert pályát a következő futamon.”

– összegezték a napot a fivérek. Szabolcs egy pontot szerzett, Zsolt végzett most hátrébb, pont nélkül a pályatévesztés büntetés okán.

Ismét hat hét múlva, a kiskunlacházi repülőtér ad otthon a szlalomosoknak.

Fotók. Track Racing