Elrajtolt a világ első magyar futócipője!

Hároméves fejlesztés, tesztelés után, a Dorko tervezőcsapatának és Csere Gáspár maratoni futónak a szoros együttműködése végeredményeként bemutatták a RUNIQUE nevet viselő történelmi magyar futócipőt, amely nem csak „jó helyekre visz”, hanem új távlatokat nyit a profi és amatőr futók edzésein, versenyein.

A Dorko ezúttal sem csak a látványt kínálta: teszteléssel egybekötött bemutatót tartott a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem, Dr. Koltai Jenő Sportközpontjában, amelyre kiváló magyar sportolókat, illetve sportújságírókat kért fel. Az elmúlt 10 év legeredményesebb magyar hosszútávfutója, Csere Gáspár mellett, Koch Máté világbajnok párbajtőröző, Halász Vivien többszörös világkupa-győztes karatéka, Parti András négyszeres olimpikon mountain bike-versenyző, a napokban divízió I/A jégkorong vb-csoportgyőztes, és ismét elitvébé-résztvevő válogatott, Terbócs István, a többszörös magyar bajnok kajakozó, Havasi Gergő, az U18-as Eb- ezüstérmes gerelyhajító, Horváth Máté, a paralimpiai bajnok vívó, Veres Amarilla, a futóedző és életvezetési tanácsadó, Turóczi Réka, Bányik Csaba háromszoros világbajnok és partnere, a szintén világbajnok Katz Balázs teqball-játékosok, valamint, NemesRéka és PalkovitsTamás, a soproni SMAFC parasportolói – adta hírül a magyar cég.

A DRK Hungary kollekció azzal a céllal jött létre, hogy ne csak egy divatos sportruházati palettát kínáljon, hanem a hazai márka a legjobb sportolókkal és szövetségekkel közösen fejlessze a termékeket, és inspirálja az országot a magyar sport sikereivel. A kollekció zászlóshajója az első magyar futócipő, a RUNIQUE, amelynek létrejöttével több éves közös munka ért célegyenesbe Csere Gáspárral, a többszörös magyar félmaratoni- és maratoni bajnok olimpikonnal.

Nagyon örülök, hogy egymásra találtunk a Dorko csapatával, és részt vehettem egy ilyen izgalmas projektben. Bár közelebbről nem értek a tervezéshez, de a 25 év alatt több mint száz futócipő járt a lábamon, így van benne gyakorlati tapasztalatom. Azt kell mondanom, hogy a RUNIQUE mindent tud, amit egy nagybetűs futócipőnek tudnia kell, és ez azért fontos, mert elég sok feltételnek teljesülnie kell ahhoz, hogy egy sportcipőt biztonságos és futócipőnek nevezzünk. Nyilván nem az volt a cél, hogy a sportmárka rögtön a legmagasabb fokozaton indítson, hanem az, hogy egy olyan termékkel lépjen a piacra, amely minőségben és kvalitásban megfelel a futócipő kritériumainak. Ebben bárki biztonsággal edzhet és versenyezhet, ráadásul eszmei értéke is van, hiszen magyar! A sportban van annyi hazafiasság, hogy felemelő érzés legyen magyar márkát viselni edzés vagy versenyzés közben

– mondta a kiváló atléta.

Gém Péter, az idén 10 éves Dorko alapítója, mindig is fontosnak tartotta, hogy a termékeik fejlesztésébe sportolókat, sportszakembereket vonjanak be, mert a közös munkával a legkiválóbb minőséget tudják biztosítani a versenyzőknek és a sportkedvelőknek, ráadásul mindezt megfizethető áron.

Büszkék vagyunk, hogy az egyik legjobb hazai férfi maratoni futóval dolgozhatunk együtt a Dorko Running termékvonal kialakításán. Szeretnénk minden magyar ember számára inspirációt adni, akár hobbifutók, akár (fél)maratoni távokat tűznek ki célul maguk elé. A lényeg, hogy örömüket leljék a mozgásban. Gáspárnak pedig egy emberként szurkolunk, hogy váltsa valóra az álmait.”

A hosszútávfutásra tervezett cipő, jól lélegző, dupla MESH felsőrészt kapott, amelynek tartósságát a TPU részletek garantálják, a lézervágott kialakítás pedig a kényelmes felvételt és viseletet. A gumitalp a kopásállóságról és a csúszásgátlásról gondoskodik, a beépített karbonbetét az elrugaszkodást segíti, a fokozott kényelmet az EVA és TPU kombinációjából álló habosított réteg, a boka stabilizálását garantáló szivacsos elem és extra párnázottság, illetve a belső zokniként funkcionáló nyelvrész és az orrbélés borítással együtt kialakított nyelv biztosítja.

Gém Péter tulajdonos azt is elárulta, hogy ez csak a kezdet, mert a cél – ahogy Csere Gáspár mondta – a legmagasabb fokozat, és a tervezők meg az atléta, már gőzerővel dolgoznak a fotócipőkollekció újabb darabján. A százszázalékig magyar sportmárka első embere hisz a sportemberekkel a közös fejlesztésben és a fejlődésben, illetve az „őrült álmaiban”, amelyekről kiderült, hogy igenis elérhetőek:

„Az elmúlt 10 évben elértük, hogy a Dorko a legnépszerűbb magyar sportmárka lett itthon, a következő 10 év célja, hogy mi legyünk a legnépszerűbb sportmárka Magyarországon. Egy olyan hazai márka, amely nem azért támogat egyre több magyar sportolót, hogy minél több cipőt tudjon eladni, hanem azért akar több terméket eladni, hogyminél több sportolót, csapatot, szövetséget, hazai művészt és ügyet tudjon támogatni. A világ első magyar futócipője csak a kezdet, nincs megállás, ahogy a szlogenünk is mondja: Egy emberként előre!”

Édl Román, a Szingasport és DRK ügyvezetője elmondta, annak ellenére, hogy a piacon a cipők és textilek iránti kereslet közel 20 százalékos visszaesést mutat, a Dorko az elmúlt két évben 20 százalékos növekedést tudott felmutatni.

„Évente több mint 700 ezer pár cipőt adunk el és másfélmillió Dorko terméket. Az egyik legnagyobb pozitívum számunkra, hogy az utóbbi időben Magyarországon megfigyelhető a magyar márkák iránti elköteleződés, és bár a gazdasági helyzet nem nevezhető jónak, a vásárlók egyre nagyobb bizalmat szavaznak a hazai termékeknek.”

Fotók: Dorko